En ny snowboard kanske, MHM

Hade bestämt mig att inte göra en snälla-hjälp-mig-att-välja-bräda tråd då det är vad varannan tråd som postas handlar om, men jag gjorde det ändå.
Har inte möjlighet att provköra, funderingarna är många och beslutsångest är jag bra på.

Nu när mitt knä pajjat har jag bestämt mig för att bli materialare numero uno!.. förhoppningsvis kan jag köra med ett superstort knäskydd med skenor så jag får använt brädan lite.

Fick sålt min bräda idag så cash har jag, ska säsonga i whistler, så cash räcker långt.
Kör 80 % park, mest boxar och rails men också en hel del hopp. De andra 20 % läggs i lössnön.
Park bräda is whats up.. vill ha en mjuk med rocker, buttrig! Får inte sakna pop och som ändå ska klara några puder laps för att runda av dagen, lite bc kickers osv.
För mycket att gapa efter? Närå

Hade lite halvbestämt mig för Burton Hate 155 när dem releasa den, verkar sjukt go med ett supersoft flex, buttrig å rockern som alltid flyter på bra i backcountryn. Egentligen samma bräda som min förra, Burton Blunt, men snäppet mjukare. Väldigt tveksam till poppet på denna dock(?)
Burton Hate

Har även kollat på två Forum modeller; Youngblood och Scallywag
Är väl i princip samma bräda? Hur mjuk är årets modell jämfört med förra årets? Pop?
Youngblood
Scallywag

Asmjukt: En av angrysnowboarders favorit brädor, synd att den är så ful. Åndå väldigt intressant , verkar egentligen vara vad jag är ute efter; en köttmaskin i park och kan ändå klara lössnö med värdigheten i behåll?
Rome Artifact Rocker
Samma kategori, kanske inte lika bra respons?
K2 WWW

Sen har vi ju Mervin, de dyrare alternativen. Vill inte ha nått Lib Tech, men Gnu har jag tittat lite på.
Verkar vara mer all-round men ändå park orienteradade, byggda för att vara lite stabilare och klara aningen större kickar. Gillar dock mjukt och buttrigt, rädd för att dessa är snäppet för hårda.
Gnu Street Series
Park Pickle

Och omåttligt populära.. hmm, tycker grafiken är så ful
Horrorscope

Har dreglat lite över denna kinda think-outside-the-box brädan:
Burton Nug, skall köras -10 cm din vanliga bräd längd och ändå vara sjukt stabil och bomba i såväl park som lössnö. Funderar dock på att köpa denna som extra bräda då det inte känns så ballers att köra runt på 146 i ett halvår.
Nug

.....................................................................................................................................................................

Skall ha nya binds med, funderat på Union som mina förra binds och då Danny Kass eller Contact-Pro.
Men har helt fastnat på Rome 390 Boss nu, så lutar åt dem.
Union Danny Kass
Contact Pro
390 Boss

Pair em' up, säg vad ni tycker, dela med er av erfarenheter

Edit: Uppdaterad

Senast ändrad:
Jag kör horrorscope fk med Flux Titan och kan inte annat än att rekommendera!

Mjuk med bra pop och tycker den är stabil faktist.

Flux är ju flux.

Burton hate har min polare och jag gillar den det lite jag har prövat.

Thomsson sa:
Jag kör horrorscope fk med Flux Titan och kan inte annat än att rekommendera!

Mjuk med bra pop och tycker den är stabil faktist.

Flux är ju flux.

Burton hate har min polare och jag gillar den det lite jag har prövat.
Flux verkar göra sjukt nice bindningar, har inte fått chansen att prova dem ännu.
Dock verkar dem vara lite svåra att få tag på från stora dealers i staterna, hade velat ha både bindningarna å bräda i samma beställning.

Har lite svårt för horrorscope grafikmässigt

Nej Grafiken passar ju inte alla.
Prata med doughboy om han kan ha några flux.

Men jag tror dessa brädor är rätt lika, dem är ju mjuka i flexet och har reversed camber hela bunten. Kan ju inte vara stor skillnad i åkupplevelse generellt.

Burton hate är fin att jibba runt på och K2 WWW har jag också prövat och gillar även den.
WWW har ju fått goodwood några år nu så den borde ju vara ett säkert "jibkort".

Gå efter grafiken och magkänslan är nog bästa rådet här då du ändå verkar ha bra koll!

Nu får du försöka sätta ihop min osammanhängande text. ;)

Fan nu vart det fel! Förlåt.

K2 Bambooyah core verkar fett btw.

Senast ändrad:
du länkar nästan allt från dogfunk så antar att du har funderat på att handla därifrån.. och då går ju flux alldeles utmärkt då dogfunk säljer dom :)

Ride machete kanske? ska funka i puder park osv..

här är en review om den gå till 2:58 för ride macheten.

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=4951&ProductDetailId=28392

Jag skulle lätt ta en ride macheten om jag inte hade en nitro swindle fast den är rätt skön den med
fast du ville inte köra lib brädor
men kolla in libtech mc kink också kanske?

borde flyta bra i puder o bra för pressar
har hört att den är lite mjukare än en skatebanana

själv e jag inte så petig med bindingarna bara dom sitter bra och bra kvalite.
alla tkr om flux o union så nån av dom kanske?.
men jag kör ett par technine t9 combo kostade 1400 men fick dom för 500 på rea dom e riktigt sköna faktiskt.

cofffe sa:
Ride machete kanske? ska funka i puder park osv..

här är en review om den gå till 2:58 för ride macheten.

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=4951&ProductDetailId=28392

Jag skulle lätt ta en ride macheten om jag inte hade en nitro swindle fast den är rätt skön den med
fast du ville inte köra lib brädor
men kolla in libtech mc kink också kanske?

borde flyta bra i puder o bra för pressar
har hört att den är lite mjukare än en skatebanana
Har klämt lite på Machete, tycker den är aningen hård.
Mc Kink är iofs ett bra alternativ, om den inte vart så jävla dyr..

hur mkt väger du då?går ner i längd så kanske den blir lite mjukare 152 machete 45-68kg
fast mc kinken hade nog vart bra håller med att priset är rätt dyrt vilket suger:(
lycka till med letandet iaf:)

magnusericsson sa:
OOi, DU om någon borde veta vad de ska ha för bräda! ;) Du var väl på testarhelgen i Tandå? Kör på en Technine Bradshaw!
haha ja, bättre på att rekommendera till andra än välja själv :)
för många modeller/märken jag inte hunnit testa och har en sjukt limiterad budget i år

beslutsångest is a close friend of mine

OOi sa:
magnusericsson sa:
OOi, DU om någon borde veta vad de ska ha för bräda! ;) Du var väl på testarhelgen i Tandå? Kör på en Technine Bradshaw!
för många modeller/märken jag inte hunnit testa och har en sjukt limiterad budget i år

Säger det samma, finns alldeles för bra utbud! :P

magnusericsson sa:
OOi sa:
magnusericsson sa:

Tyvärr, i vote 4 testhelg varje helg!

OOi sa:
cofffe sa:
Nitro Subzero kanske? ska funka i puder o park säger han,
en mjuk bräda med pop kanske nåt?

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=5158&ProductDetailId=29450
grymt alternativ. har kört den innan, sjukt rolig bräda, tycker inte den klara sig speciellt mycket bättre än nån annan mjuk variant in da POW dock

dregglar lite över en Never Summer Evo nu
kör på nevern summern det blir nog bra fast den här signal brädan är också ganska lik never summer

http://www.signalsnowboards.com/boards/Omniwavelength.aspx

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=16660&ProductDetailId=105911

men nu borde ha nåt att välja bland dra lott eller nåt:P

OOi sa:
magnusericsson sa:
OOi sa:

Tyvärr, i vote 4 testhelg varje helg!
Hade varit episkt. Vilka testade du föresten i Tandå? Du kan svara som ett "GB" om du/vi inte vill bli för OT i tråden.

Om jag skulle ge dig ett råd på en bräda till park och lite puder så skulle det nog trots allt vara en DC PBJ! Verkar vara en sjukt skön rocker och den är relativt mjuk (iom rockern). Annars så har ju Smokin' sina brädor med magnetraction och liknande roliga teknologier.

Stepchild Salary man kanske vore något också, köpte mig en för ett tag sen, inte hunnit köra park med den än, men riktigt rolig bräda att leka på och har en grym pop.
Har hört att den ska funka i puder också.

Burton Joystick? förvånande att ingen sagt.
När det kommer till pop i både hate och joystick så e de inte så illa som man kan tro, Carbon Stringers FTW, styvar verkligen till tailen när det kommer till pop alltså................ just sayin...

Annars klipper jag en Salomon DriftRocker 156 imorn, tänkte ta den som min UBERjibstick, blir nog skojj.....

Hej lånar tråden, Är det någon som vet en billig och bra svensk sida där dom säljer Rome Artifact 1985 ?=). Tacksam för hjälp. Mvh

Scallywag är inte ett dåligt val alltså. Riktigt skön bräda!

Tycker dock förra årets grafik var fetare.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp