En skruv lös

fiskebulle

Ny medlem
En skruv lös
Ett problem.. Jag har köpt en ny bindning, Look PX12. Inget fel på själva bindningen, det är bara att nu saknas det en skruv.. Jag såg att alla skruvar var med när jag hämtade bindningen i butiken, när jag sedan kom hem så saknas det en (utav 3 till bakdelen). Min slutsats är att skruven på ngt sätt har lossnat ur bindningen ramlat och ramlat ur lådan på vägen hem. Dum som jag är så bar jag ju sakerna under armen.

Nu är ju min fråga, är denna skruv på ngt sätt svår att få tag i? Använder man samma sorts skruvar till olika bindingar? Det kanske verkar som en onödig fråga, men grejen är att jag ska dra upp till Fjällen igen, imorgon, och hinner inte gå förbi butiken innan dess. Och jag vill ju självfallet åka på grejorna så fort som möjligt när jag kommer upp..

Tl;dr : Är skruvar till bakdelen på en PX12'a typ-specifika eller är det en dussin skruv som alla skidbutiker har hemma?

En skruv lös
Satt bindingen på ett par skidor eller köpte du den löst? Annars kan du ju kolla på dom andra skruvarna och se hur dom ser ut?

Tillbaka
Topp