eran längd på twins?

eran längd på twins?
Jag är 175 cm. 78kg.

Kör på Dynastar legend 186 cm.
Ibland tar jag ut ett par "jibb-lagg", men inte under 180 cm, det blir så jävla ostabilt.
Ibland drar jag upp med första liften när det är riktigt isigt på mina tokstyva K2 220cm störtloppslagg.

Aldrig under kroppslängd, annars är man mes!

eran längd på twins?
jag är 177 kör på 165 jävligt skönt! gillar lite kortare skidor! känns mer kontroll på kortare! = roligare!

eran längd på twins?
Varför relaterar man skidans längd till åkarens längd. Spontant känns det som att vikten borde vara en mer avgörande faktor, det är väl den som bestämmer trycket mot skidan, och, i den mån den är kopplad till nån muskelmassa, åkarens förmåga att vrida runt skidan. Ställer denna fråga helt som lekman...

eran längd på twins?
Kör på att e du nybörjare 10 cm mindre en dig själv! har du lite skills så kör du med 5 cm kortare!

lycka till!

eran längd på twins?
Den formeln jag ko på med 2.6 gånger kroppsvikten funkar inget bra vilket Richi bevisar här nedanför! Sicken tur att någon var mer på hugget än jag...

eran längd på twins?
Vänta nu... *2,6. Så om man väger 85 pannor ska man ha 85*2,6= 221cm långa skidor? om man väger 90 kg och åker tufft ska man alltså ha 90*2,6+5= 239cm skidor!? Nä, tror inte på den teorin va..

eran längd på twins?
Richi: Whoops, nej det funkar visst inte... Tittade aldrig på de vikterna om jag ska vara ärlig. Gick nog aldrig över 74kg faktiskt...

Ska genast redigera inlägget så att ingen köper skidor baserat på resultatet av det...

eran längd på twins?
ja är ca 182 och åker på ett par 163 airstyle, de funkar fint även fast dom är korta eftersom ja inte direkt pumpar puder med dom. nästa säsong blir det nya, fina lagg :)

eran längd på twins?
jag har 168 långa völkl exp.jag e 166 och en tredje del. kanske fjärdedel om jag växt

eran längd på twins?
FDausch: Och om man kan åka skidor på riktigt kör man med lika långa twintip som en själv eller tom lite längre.

eran längd på twins?
klabbefreerider: Du kommer nog absolut inte växa en centimeter mer, speciellt inte med tanke på att du är i nedre delen av tonåren.

Tillbaka
Topp