Erfarenheter av LINE-skidor

Lima-ko

Aktiv medlem
Om det är någon som har eller har provåkt följande LINE-skidor: Skogen Sprang Pro Model, Darkside eller Mothership, skulle jag uppskatta om Ni kunde skriva en kort recension om dem!
Tack på förhand! // Andreas

Det finns bara en "recension", den är på Mothership och det är en kille som sett dem bara och fått ett utlåtande av två norska killar. Jag vill ha lite mer än så att gå på innan jag köper mig ett par, helst vill jag ju provköra dem men det är lite svårt. Har hört att det är dålig kvalité på skidorna, de pajar lätt?

Jag har hört att Line-skidorna drabbas av stukningar för att de är så mjuka, stämmer detta? Det skall tydligen också vara ett jä..la problem om man skall reklamera dem?

Jag har testat line mothership och the dark side.

Mothership e bred och ganska livlös tycker jag, funkar bra i puder men e kass i hårdare underlag typ sverige. Och ja, den stukas ganska lätt. En kompis till mej averkade tre par i fjol och jag kan tänka mej att det e svårt att reklamera dom här i sverige.

Darkside e helt ok, bra som vilken twintip som helst. Inga direkta åkegenskaper att skryta med men ett stort + för en riktig tip i bakändan och den grymma grafiken.

Har uppmärksammat den höga tailen (och nosen), 55 mm om jag inte minns fel. Men hur höga är typ Salomons, stor skillnad eller?

Salomon har så det räcker. I nio fall av tio räcker det med pytteliten twin, mycket mindre än de flesta twinskidor, speciellt i Sverige. Men det är ju klart att det är bättre om den är hög.

Jag körde på Fischer Sceneo 3 Air i vintras och den är det ju bara lite "turn up tail" på som de kallar det, å den gick det både att hoppa å landa fakie med, iaf i pist, hade det varit väldigt opistat eller i lössnön hade det nog blivit lite problem.

Tillbaka
Topp