Erfarenheter kring att säsonga med resebolag

adamvk03

Medlem
Hej!

Vad har ni för erfarenheter kring att säsonga med företag som Lion Alpin, Slopetrotter och Northlander?

Fördelar/nackdelar?

Hej!

Vad har ni för erfarenheter kring att säsonga med företag som Lion Alpin, Slopetrotter och Northlander?

Fördelar/nackdelar?
Slopetrotter o Northlanders är samma bolag.
Lion vet jag inget om.
Du kan försöka med Slopestar ,lite mindre o personligare.

Din fråga är lite märkligt formulerad. Men jag gissar att du undrar hur det är att "jobba som reseledare"...?

Jobbet passar säkert ungdomar som älskar sociala kontakter, party och lösa problem (med trilskande gäster):

Nackdelar: kass lön. Du kan "tvingas" åka skidor med gästerna ("pistvisning" eller finns det fenomenet kvar?). Obefintlig tid över för egen skidåkning.

Om du prioriterar skidåkning ska du sikta på att jobba ihop pengar innan du åker ner till alperna. Alternativt ta ett kvällsjobb (ex diskare eller nattstäd). Andra löser "finansieringen" genom att plugga på distans.

lycka till!

Har själv jobbat åt Nortlander, dock för 6 år sedan så det kan se annorlunda ut idag.

Som Ivo säger så får man räkna med att jobba väldigt mycket, i princip varje dag, ibland från tidig morgon till sent på natten. Om man nu räknar pistvisning, picknickar och afterski som jobb...

Kass lön men företaget ger dig boende och liftkort, man brukar också få rätt feta rabatter hos samarbetspartners, barer, restauranger osv. Beroende på hur mycket man festar så kan man nog klara sig på lönen om man tänker efter lite. Jag gick minus men var också ute extremt mycket den vintern.

Snödjup

Tillbaka
Topp