Erfarenheter Line Sir Francis Bacon 2012?

• Trådstartare Trådstartare DrJ
  • Start datum Start datum

DrJ

Medlem
Skall köpa mina första skidor i år och velar fram och tillbaka mellan massor med olika skidor (w112, sidestash mm), men nya bacon ser ju trevlig ut på papperet. Inte för hård för mig som är rätt klen men ändå rätt stabil om man skall tro herr Pollard själv.
Den är ju ny för säsongen men är det någon som åkt eller klämt på den?
Vad tror ni om den typen av skida för allround (15% pist resten off, ingen park) användning med fokus på offpist i alperna för mig som är rätt ny på skidor (tidigare brädåkare), 190 cm 75 kg?
Planerar en testhelg i Lindvallen i år, brukar Line vara representerade?

mvh J

Line existerade knappt förra säsongen i Sälen, jag var där alla dagarna och hjälpte till i Fishers tält och testade runt. Jag letade redan då efter Line-skidor men då fanns typ bara Prophet 115.

Jag vill också ha denna skidan då jag redan äger förra årets SFB och tror detta blir det perfekta komplementet!

//C

Ok lite trist om dom inte finns, men man får väl se. Lär ju finnas en hel del att prova ändå!

Jag har precis köpt hem mig ett par sfb 2012. Tror dom kommer bli grymma i sverige.
Men har dock inte testat dom. Har du vägarna förbi åre i vinter hör av dig så får du testa dom!

Nya Bacon ser helt klart ut som en mycket kompetent skida och Mr. Pollard vet vad han håller på med. Kollar man Hendryx profil här på FR står det följande: "Gillar skidåkning som på bilden! Fast det är en snowboardare! Gör skidor för skidåkare som vill åka som snowboardare!" Han syftar då på Johan Olofsson sjuka åk i Alaska
typ 1996 eller liknande.
Pollard har mer eller mindre exakt samma tankar om skidåkning och det syns tydligt i hans åkning
Han har ju en helt egen stil och utnyttjar terrängen på ett helt annat sätt än många andra. Tror helt klart att hans lagg skulle kunna passa dig som kommer från brädåkning.

Jag åker själv mycket bräda och vad det gäller att leka ute i det mjuka och utnyttja terrängen var, och kanske fortfarande är, snowboard bra mycket mer utvecklat än skidåkning. Jag har kört en hel del Line och även Hendryx innan, plus även en massa andra lagg, både bra och mindre bra, och går i samma banor som dig, blir nog ett par Bacon som vardagsskida då det är relativt gott om snö i Norden och någon/några veckor till Alperna.

Line är representerade på skidtestarhelgerna ja, i samma tält som K2, Bacon var dock inte med ifjol och jag vågar inte svara på om de kommer vara de i år heller.

Senast ändrad:
Låter bra! Man tycker ju att Line borde ta med SFB på testhelg, är väl den modellen som tillsammans med Opus fått mest uppmärksamhet.

Perra88 sa:
Jag har precis köpt hem mig ett par sfb 2012. Tror dom kommer bli grymma i sverige.
Men har dock inte testat dom. Har du vägarna förbi åre i vinter hör av dig så får du testa dom!
Tackar, hör av mig om jag skall till Åre men det verkar tveksamt i nuläget. Skriv gärna en recension när du hunnit testa dom lite!

DrJ sa:
Låter bra! Man tycker ju att Line borde ta med SFB på testhelg, är väl den modellen som tillsammans med Opus fått mest uppmärksamhet.
Perra88 sa:
Tackar, hör av mig om jag skall till Åre men det verkar tveksamt i nuläget. Skriv gärna en recension när du hunnit testa dom lite!
Mest uppmärksamhet måhända men i jämförelse med Lines andra modeller, för att inte tala om K2:s All-Mountain A.M.P.-serie, är det de modeller de säljer absolut minst av.

Om nu mitt val faller på SFB och jag har fått de monterade till skidtestarhelgerna i Tandådalen och Lindvallen kan du, om du är riktigt snäll =), få ta de på några teståk.

Senast ändrad:
O jag är oerhört snäll! Och känd för att bjuda på öl åt folk som låter mig åka ett par åk på deras nya skidor :-)

Öl gillar jag lika mycket som Dynamit-Harry
så det låter som ljuv musik i mina öron =).

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp