Evil twin

Since

Ny medlem
Evil twin
Tja!
tänkte köpa en evil twin nu till vintern och undrar vilken som är skönast av den nya evil twin och evil twin classic..
någon som har kört på båda två som kan beskriva skillnaderna?

Evil twin
Utvärdering på Batazion med Evil Twin 2011 formen!
Har kört på alla ET sedan säs 05/06 står i backen runt 150 dagar per säsong. Har kört på längderna 155 och 159 och fick nu tag på Batazion 157. kör med Flux Super Titan bindningar. är 175cm och väger 81 kg.

2011 shapen gör att den känns lite snabbare att snurra med och så är den ju lite mjukare än classic shape vilket gör den till en mer lekbräda. 2011 är en lättare bräda (lite som en stepchild Everything sucks) och kändes lite fladdrigare än classic 59 gör i fart. tyckte den var alldeles för mjuk för pipen men då var det också blåsigt idag som kan ha ställt till det lite. fin som alla TBT på rails. tycker tyvärr popen är lite sämre i 2011 shapen då den inte e lika stel. kännns lite som en Airobic 55 men inte lika renodlad Jib.

Angående TBT'en så tycker inte jag mig kunna känna nåt speciellt nytt..den känns mer distinkt när man drar handen under brädan nose och tail är ju smalare än classic 59 tillåme smalare än classic 55 men det är fortfarande samma mm-mått (4,4mm) och gradmått (3,3')som på min 59'a. som sagt har jag bara åkt en dag på den och det var mjukt i backen så kanske inte har kunnat testa TBT'en fullt ut.

Nose å Tail har ju kapats något och sänkts för att få den snabbare i spins vilket jag tycker den e, men den e ju också lättare så vill du BARA leka, köpa nya. liiite mer allround bräda så köp classic är mitt tips just nu.

Uppdatering:
Idag var det bättre grepp i backen och jag pressade brädan ordentligt i svängarna, det jag skrev förut om att den är lite för lätt och blir ostabil kan ni glömma..visst på guppen så studsar den lite men är man med och suger upp knäna är det inget stort problem tycker jag... har inte testat pipen igen idag men tror ändå att den e lite för mjuk för att kunna pressas där. lekte mycket på vallar och gupp idag..grymt lätt att snurra 5'or med gentemot min classic 59. körde wallride på ett rakt stående träd några gånger också och då var det tacksamt med mjukare stiffnes. fick lite bättre pop i mina ollies idag men ligger ungefär 10cm under mot min classic 59 som jag tar 1,25m med. gillar att buttra mer med 2011 shape än classic då den har smalare nose/tail och inte behöver luta lika mycket för att inte riskera hugg. det ska komma snö här nästa vecka så jag hoppas få testa den i lite djupsnö då.. se om den låga nosen påverkar mycket. Grymt skön i djupsnö, den lägre nosen spelar verkligen ingen roll.

Jag kommer fortsätta åka på 2011 shapen..
Over and Out!

Senast ändrad:
Evil twin
Lite off topic men när man kör typ höjdhopp-ollies. Alltså att man bara försöker att hoppa så högt som möjligt. Kör man helt flat då eller har man ett litet gupp innan?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp