HAhahahahaJulben sa:det beror ju lite på hur stor pung du har
Samma här, hr dock inte hunnit testa den vettigt.Victors sa:580exII har jag, funkar finfint.
men det står att 580exII bara passar på canon 1D :SO5K4R sa:Det är inte säkert att en 580 exII är det du behöver... finns tidigare modeller och billigare modeller. Kika runt på fotosidans annonsmarknad.
okej men kan man sätta upp den på ett separat stativ och ställa var man vill?TukTuk sa:Jag använder mig utav 580EX II. Galet bra blixt och finns verkligen inget att klaga på med den. Dock så räcker en speedlite 430 till det mesta, Och den är ju betydligt billgare, Och priset gick ju ned galet när exII modellen kom till den. vet inte hur det är med 430EXII Men på 580 är den iaf lite mera vädertätad.
Och snack om att den bara passa på 1d är skitsnack. Dock kan du få blixtsynctider mot kameran på 1/300 om jag inte mins fel jämnfört mot 1/250 på 40D.
Lycka Till!
det går men då måste du köpa tranceivers och receivers för att kunna synka, ring till scandinavianphoto och hör med dom, dom är kunniga och har schyssta priserGrunken sa:okej men kan man sätta upp den på ett separat stativ och ställa var man vill?TukTuk sa:Jag använder mig utav 580EX II. Galet bra blixt och finns verkligen inget att klaga på med den. Dock så räcker en speedlite 430 till det mesta, Och den är ju betydligt billgare, Och priset gick ju ned galet när exII modellen kom till den. vet inte hur det är med 430EXII Men på 580 är den iaf lite mera vädertätad.
Och snack om att den bara passa på 1d är skitsnack. Dock kan du få blixtsynctider mot kameran på 1/300 om jag inte mins fel jämnfört mot 1/250 på 40D.
Lycka Till!