Extrem P100 / Stöckli SR95

jarnebring

Aktiv medlem
Hittade lite pengar i en gömma, så tänkte köpa skidor även om säsongen är över. Ska ha en all-mountain.
Har kört Extremen och gillade. Men så läste jag om Stöcklin. Är det någon som kört båda som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Senast ändrad:
Tja kanske inte så många som testat just dessa två och kan beskriva ev för- och nackdelar. Jag har iallafall kört en hel säsong på extrem skidan i 186 längd och är ju jättenöjd med hur den fungerar i olika pistfören. En skida som jag tror passar väldigt många skidåkare då jag upplever den som väldigt förlåtande, trygg, neutral samtidigt som den är farttålig, stabil och ganska "race-ig" (gs-aktig). Jag är oerhört överraskad över hur lätthanterlig skidan är i backen då jag innan aldrig testat bredare skidor än 80mm. Upplever att skidan är med på allt utom när det är riktigt hårt (isigt) i backen. I övrigt väldigt bra kvalité på skidan konstruktionsnässigt. Extrem rear ut just nu men det vet du kanske redan.:)
Mvh/S

Senast ändrad:
Du har säkert rätt Steffo, ganska få som kört båda. Stöckli är inte det enklaste att dema heller.
Provade som sagt Extremen i Vemdalen och tyckte den var riktigt lovande. Såg att den är på rea, så jag ska suga på det över helgen. Helt totalt onödigt egentligen...men va fan.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp