Extrem P100 / Stöckli SR95

jarnebring

Aktiv medlem
Hittade lite pengar i en gömma, så tänkte köpa skidor även om säsongen är över. Ska ha en all-mountain.
Har kört Extremen och gillade. Men så läste jag om Stöcklin. Är det någon som kört båda som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Senast ändrad:
Tja kanske inte så många som testat just dessa två och kan beskriva ev för- och nackdelar. Jag har iallafall kört en hel säsong på extrem skidan i 186 längd och är ju jättenöjd med hur den fungerar i olika pistfören. En skida som jag tror passar väldigt många skidåkare då jag upplever den som väldigt förlåtande, trygg, neutral samtidigt som den är farttålig, stabil och ganska "race-ig" (gs-aktig). Jag är oerhört överraskad över hur lätthanterlig skidan är i backen då jag innan aldrig testat bredare skidor än 80mm. Upplever att skidan är med på allt utom när det är riktigt hårt (isigt) i backen. I övrigt väldigt bra kvalité på skidan konstruktionsnässigt. Extrem rear ut just nu men det vet du kanske redan.:)
Mvh/S

Senast ändrad:
Du har säkert rätt Steffo, ganska få som kört båda. Stöckli är inte det enklaste att dema heller.
Provade som sagt Extremen i Vemdalen och tyckte den var riktigt lovande. Såg att den är på rea, så jag ska suga på det över helgen. Helt totalt onödigt egentligen...men va fan.

Tillbaka
Topp