Extreme Factory 102 som allround skida?

Jerkerforss

Aktiv medlem
Jag tänkte ersätta mina Black Crows Camox freebird med ett ar lite bredare och lite mer kraftfull skida. Kör vid sidan av BC skidorna på Extremes Formula 88 som jag älskar.

nu ville jag komplettera dessa med en kraftfull skida som jag även kan topptura lite på. våra ordinarie toppturer är typ ganska liftnära och sällan mer än 1000hm per dag.

Vad tror ni om Factory 102? eller har någon ett annat bättre alternativ? jag vill kunna använda dem i pisten när det är riktigt uppkört samt offpist när det bjuds.

Jag trodde att F 88 tar allt i pisten (inte min typ av skida, men de flesta älskar dem för laggen åker av sig själva oavsett före)?
102 F är väldig fin och väldämpad offpistskida dock lite tung uppför men gångbar. Köp ( tror att de är lättsålda om de inte faller på läppen)eller prova dem i Åre.

Jag tänkte ersätta mina Black Crows Camox freebird med ett ar lite bredare och lite mer kraftfull skida. Kör vid sidan av BC skidorna på Extremes Formula 88 som jag älskar.

nu ville jag komplettera dessa med en kraftfull skida som jag även kan topptura lite på. våra ordinarie toppturer är typ ganska liftnära och sällan mer än 1000hm per dag.

Vad tror ni om Factory 102? eller har någon ett annat bättre alternativ? jag vill kunna använda dem i pisten när det är riktigt uppkört samt offpist när det bjuds.
Kraftfull skida för pisten när du har Formula 88? Nu har jag bara kört Factory 102 3 gånger (5-6 åk per gång) i olika förhållanden men kör alla dagar i veckan hellre Formula i pisten än Factory 102.
Och skall du tura en del tror jag att du skall gå på denna i stället:

Betydligt bättre att gå med i alla fall. :)

Tillbaka
Topp