Extremt dåligt i whistler.

JON4S

Medlem
Är det nån mer än jag som stör sig på hur extremt dåligt det är i whistler?

Den "nya" parken är ju ett skämt!?

ÅHHHHHHHH, jag får ångest! Helvete 1 enda hopp? Menar de allvar? OK att det är inne med rails, men va fan! 1 hopp? Framförallt när man vet att det finns superfina parker som de stängt!

Tvi!

Jag håller med. Vädret suger också. Dock har jag inte sett den nya parken, men det är tråkigt att de stänger ner XL parken

Total jävla skandal skulle jag säga. Jag blev så förbannad idag så jag fan är nära att spränga intrawest högkontor. Kunde dom inte väntat med att börja bygga den där jävla peak-to-peak skiten tills berget stänger på allvar. 3 juni eller vad det är. Nu kommer man heller inte kunna sitta i barnparken och sola och dricka öl som vanlig för hela den jävla sidan är stängd på berget. Jag snackade med parkkillarna idag och de sa att de skulle bygga features hela vägen från toppen av jearsey cream till botten, men ändå... Det duger fan inte. XL parken måste ju för fan vara öppen. Det är ju det Whistler vart känt för! Nu för tiden är de mest kända för att stänga ner allt som inte är jätte-vinstgivande. Ägaren är en gammal revisor och ingen skidåkare själv. Kanske ligger problemet där. Men främst att de vill suga ut varenda jävla dollar i vinst på åkarnas bekostnad.

Nu får man heller inte åka ner till byn utan måste downloada sig ner i gondolen!!! Helt jävla bisarrt! Detta för att det va tvungen att bygga en väg upp för lastbilar tvärs över hela jävla berget istället för att ta det vid sidan om.

7th heaven kommer vara öppet ENBART på helger (som förra året). Så ja.....åkningen som finns är under jeasey cream och glacier express. Inte ens släpliften upp till toppen för att kunna ut och tura är öppen. Jävla helvetes fan jag blir så arg.

Fruktansvärt barnsligt inlägg jag vet men jag får spel. Ska vi demonstrera eller vad fan ska till? Civil olydnad? Ska vi ses på torget och kasta lite sten vid sju?

Precis som Rydellen sa och sen en sak till BYaaahhhH!!
Ne men faktiskt Dom börjar med att riva sen bygga. Då har de som inte vill köra under jersey inget att åka på...alls. Riktigt dåligt! Dessutom har dom haft en sjukt fint shapad pipe som nu bara ska..rivas?! Det finns gött många dagar kvar att köra i den.
Dom tänker inte för oss skidåkare uten bara för turister..utan skidor...som bara blir fler och fler just nu.

Kasta sten låter som en bra idé :P

haha, japp.. bara att aka hem till.... eeeuuuhh..........brrrr, hemska tanke.

Seriost boys... man blir ganska latt bortskamd har. 2500 oppna acres ar inte illa pissat for att vara slutet av april.
Ar ganska overtygad om att parken kommer bli battre for var dag som gar under de kommande veckorna.

Man blir även lätt sur när det blir dyrare och mindre saker är öppna. 2 dagar kortare på Whistler och ingen solar coaster, bland annat. Jag tycker det är rätt kasst faktiskt. Dessutom, av dessa alla acres...hur mkt använder man egentligen på blackcomb?? Det är gött flackt...må jag säga.

Jag snackade med några "park-builders" idag och de sa att de ska bygga en grym park under jearsy liften. Visst jag tror den blir bra som fan men förutom att det inte blir någon skillnad i stor/liten park som normalt xl och medium parken är uppdelade i, så blir det ingen pipe. Nyshapad och grym men ingen access! MYCKET mindre yta att åka på. Inget solande och ölande i barnparken efter den stängt..osv..Men men som du säger Johan så ska man väl inte klaga men Whistlers kännemärke var en gång i tiden parker i världsklass. Och det är ju nu parksäsongen drar igång! ;D
Aja man måste förstå våran nedstämdhet...Jag hade velat kunna variera mig och inte bara åka på samma ställe närmaste månaden.

mackan930 sa:
men jag har hört att det e bra skog där eller?
Javisst finns det bra skog på whistler. Men eftersom dom liftarna är stängda för säsongen så är det lite svårt att åka bra skog nu. Blackcomb har en del ok skog...men inte att jämföras med khybers pass på whistler.

Veckans I-lands problem eller?

Detta ifrån Svenska Akademiens Ordbok:
"
BORTSKÄMD
bort²t~ʃäm¹d, p. adj. -are
[eg. p. pf. till BORTSKÄMMA l. SKÄMMA BORT]

motsv. BORTSKÄMMA 9: gm alltför mycken efterlåton­het l. favorisering l. välmåga bortklemad l. för­därfvad, bortpjoskad, förvand; stundom när­mando sig bot.: blaserad.
De bortskämda barnen, med hvilka man ser genom lingren. G. J. EHREN­SVÄRD Dagb. I: 56 (1776).
Han var icke bortskämd med detta lifvets små blomstersurpriser. BREMER Hem. 2: 1661889). vår uds bortskämda öron. WE­GELIUS Mus. hist. 204 (1892).
Det är svårt för ett bortskämdt lyckans söndagsbarn att tro på olyc­kan. LEVERTIN 11: 207 (1905).
"

Senast ändrad:
åk lite puder istället då, det är väll de whistler är bäst på, var glada att ni har varit där i huvudtaget. Vissa får nöjja sig med 2decimeter snö, så klaga inte.

rabbit sa:
Veckans I-lands problem eller?

Detta ifrån Svenska Akademiens Ordbok:
"
BORTSKÄMD
bort²t~ʃäm¹d, p. adj. -are
[eg. p. pf. till BORTSKÄMMA l. SKÄMMA BORT]

motsv. BORTSKÄMMA 9: gm alltför mycken efterlåton­het l. favorisering l. välmåga bortklemad l. för­därfvad, bortpjoskad, förvand; stundom när­mando sig bot.: blaserad.
De bortskämda barnen, med hvilka man ser genom lingren. G. J. EHREN­SVÄRD Dagb. I: 56 (1776).
Han var icke bortskämd med detta lifvets små blomstersurpriser. BREMER Hem. 2: 1661889). vår uds bortskämda öron. WE­GELIUS Mus. hist. 204 (1892).
Det är svårt för ett bortskämdt lyckans söndagsbarn att tro på olyc­kan. LEVERTIN 11: 207 (1905).
"
njaa..bortskämd vet jag inte riktigt. Vart i Golden hela säsongen där dom inte har haft ngn park alls..så man var allt lite stokad när man såg hur fin blackcomb parken var och sedan hur sur man blev när man hörde att den skull rivas.

Anal-Og sa:
åk lite puder istället då, det är väll de whistler är bäst på, var glada att ni har varit där i huvudtaget. Vissa får nöjja sig med 2decimeter snö, så klaga inte.
Puder skulle jag lätt åka om det fanns ngt. Är mest is över hela berget nu efter den senaste tiden högst varierande freezing levels. Den lördagen som vi hade som första åkdag var det slask på hela berget och nu är det minusgrader på hela berget...you do the math.

Hoppas verkligen att de där ryktena om att de ska bygga ut parken stämmer.

Jag känner mig faktiskt inte bortskämd. Liftkortet här gick loss på över 12.000SEK. Det är dyrare än på andra ställen eftersom man normalt erbjuder mer än på andra ställen. Om jag pressar in 100 åkdagar så blire 120kr om dagen. Jag gillar inte att betala 120kr om dagen för en dålig produkt. Om man även tar hänsyn till flygbiljetter och boendekostnader så tycker jag mig ha goda skäl för missnöje. Fast nu när jag tänker på det är jag kanske lite snål?

Tänk de stackarna som är här på en veckas semester! Vad de får betala vet jag inte, men troligtvis mer än jag. Satt med en herre i liften idag som förvirrat frågade mig om jag visste varför det var en caterpillar som grävde ett 3 meter djupt(så mkt snö finns det kvar!) dike tvärs över pisterna. Pistälskarna tvingas åka lift nedför halva berget! De finns inga gröna pister ned längre. Pratade med en mindre erfaren skidåkare som under sista åket hasade sig nedför berget på rumpan, för att komma till liften som gick ned till byn igen.

Jag skriver inte denna tråden för att framställa mig själv som bortskämd. Fast det verkar ju som om jag gjorde vissa avundsjuka. Jag tänkte mer i banorna att VARNA FÖR HUR DÅLIGT DET ÄR I WHISTLER. Kom inte hit, det är inge bra här just nu.

Kan man inte skriva om snowboardrelaterade saker på freeride.se utan att bli påhoppad och kallad för bortskämd?

Rabbit, jag tycker att du är en tråkig idiot och ser helst att du håller dig utanför diskussionen om du inte har något konstruktivt angående parken och skötseln av whistler resorten att komma med.

Fast jag har lite svårt att släppa ditt påhopp, så därför har jag också slagit upp ett ord på svenska akademins hemsida. Även mitt ord är ett ord som vi alla visste vad det betydde redan från början. Nämligen idiot. Syftet är helt enkelt att förlöjliga dig och ha roligt på din bekostnad. Så kanske är även jag en idiot, en moralisk idiot?*
(*se nedan under 2)

idiot
"
id¹iω⁴t, m.||ig.; best. -en; pl. -er; förr äv. adj.
[jfr t., eng. o. fr. idiot; av lat. idiota, okun­nig, olärd, obildad människa, av gr. ἰδιώτης, pri­vatman, man ur hopen, lekman, okunnig, obildad person, till ἴδιος (se IDIO-)]

I) sbst.

1) (†) olärd l. ostuderad person; lekman; äv. med bestämning inledd av prep. i: person som saknar kunskaper o. insikt i (ngt); ofta med ringaktande innebörd: okunnig människa, ignorant.
Vthi then Försambling, som största delen aff Åhörarnar äre idioter, och leekfolck. PHRYGIUS HimLif B 2 a (1615).
Skall lärdom ha förakt/ Utaf en Idiot? DALIN Arg. 1: 258 (1733, 1754).
(Biskopen) i Larnacha.. var en sådan idiot at han kunde hvarken läsa eller skrifva. SvMerc. 6: 702 (1761).
Ack, hvarföre är jag, ty värr,.en idiot i all naturkunnighet! GEIJER I. 3: 82 1825. SvLittFT 1855, sp. 411.

2) i sht psykiatr. person med abnormt svaga förståndsgåvor l. själsförmögenheter; i högre grad sinnesslö person; äv. i uttr. moralisk idiot o. d., om person som saknar moraliska känslor. "

Senast ändrad:
Jag blir så jävla förbannad när jag läser den här tråden.
Fyfan för människor.

Uppenbarligen är vi alla på olika nivåre. Och vi bor på olika ställen, som kan ha att göra på vad vi är på för nivå. Med nivå menar jag inte bara åkarkunskap, utan också hur mycket man kan eller vill ge för skidåkning. Tex. jobba en sommar för att kunna spendera en vinter i Whistler (i det här fallet).

Sen är det någon som tagit sig till whistler, förmodligen jobbat en del för att lyckats ta sig dit, och ger sen ett hett tips till andra på freeride och säger att det inte lever upp till förväntningarna, så som det borde vara, eller brukade vara.

Då kommer den berömda avundsjukan fram. Man får inte klaga om man har det bra, för andra har det sämre. Man får inte klaga över att behöva betala extra mycket skatt om man tjänar mer, för andra tjänar mindre. Man kan inte säga att det är dåligt i Whistler, för det är sämre i norrland.

har väl inget speciellt mål med den här tråden, men jag förstår bara inte varför folk inte kan omvandla sin avundsjuka till något lite klokare än att trycka ner folk som har det bättre. sug

JON4S sa:
Är det nån mer än jag som stör sig på hur extremt dåligt det är i whistler?

Den "nya" parken är ju ett skämt!?

ÅHHHHHHHH, jag får ångest! Helvete 1 enda hopp? Menar de allvar? OK att det är inne med rails, men va fan! 1 hopp? Framförallt när man vet att det finns superfina parker som de stängt!

Tvi!
men på din profil har du rätt bra bilder när du åker puder och hoppar i wistler??

PNyberg sa:
Anal-Og sa:
Puder skulle jag lätt åka om det fanns ngt. Är mest is över hela berget nu efter den senaste tiden högst varierande freezing levels. Den lördagen som vi hade som första åkdag var det slask på hela berget och nu är det minusgrader på hela berget...you do the math.
ja, ok, men du har ju fortfarande möjligheten att vara där, men surt för dig ändå, får hoppas på lite aprilpuder:)

sluta med allt skitsnack hit och dit med påhopp till höger och vänster för helvete.
dra ut och gör det bästa av situationen istället. själv tycker jag jersey cream parken är skitbra. bättre än blackcomb parken som var innan (bortsett från XL) för där är ju inga XL features nu... mycket bättre flow i den nya parken. ser att det gått en vecka sen ni klickade och sen dom öppnade jersey parken men vafan... ta det lugnt.

waldi sa:
sluta med allt skitsnack hit och dit med påhopp till höger och vänster för helvete.
dra ut och gör det bästa av situationen istället. själv tycker jag jersey cream parken är skitbra. bättre än blackcomb parken som var innan (bortsett från XL) för där är ju inga XL features nu... mycket bättre flow i den nya parken. ser att det gått en vecka sen ni klickade och sen dom öppnade jersey parken men vafan... ta det lugnt.
Oj..har du vart i den parken nyligen? Tävlingshoppet i slutet har ju sett mer blod än drakula. Köerna för hoppen är ju lätt 20pers varje gång. Alla rails och boxar har ju jättegropar i landningarna. Jag tycker inte att det är bättre alls. Hoppas för allas skull att det blir bättre..snart.

får ju knö sig in lite. det är mycket folk japp och alla kör jävla tight jo, jävligt farligt ibland hehe.
hade bästa dagen hittils i whistler i lördags jag, så stokad. kanske därför jag är den ende som försvarar jersey cream parken... har vart massiva gropar efter boxarna jo men dom var iaf runt och fixade det i lördags, hoppas dom fortsätter så.
sista kicken är för stor för att jag kan snurra i så har inte så mycket att säga om det... dom håller väll på med 2 nya kickers nu va? gillar att dom har mycket räJlS och boxar jag :) första hoppet under liften är ju svin kuligt å. hoppas bara vädret kan bli bättre snart. P

waldi sa:
får ju knö sig in lite. det är mycket folk japp och alla kör jävla tight jo, jävligt farligt ibland hehe.
hade bästa dagen hittils i whistler i lördags jag, så stokad. kanske därför jag är den ende som försvarar jersey cream parken... har vart massiva gropar efter boxarna jo men dom var iaf runt och fixade det i lördags, hoppas dom fortsätter så.
sista kicken är för stor för att jag kan snurra i så har inte så mycket att säga om det... dom håller väll på med 2 nya kickers nu va? gillar att dom har mycket räJlS och boxar jag :) första hoppet under liften är ju svin kuligt å. hoppas bara vädret kan bli bättre snart. P
Ja absdolut man får göra det bästa av situationen. Men att dom inte ens kan ta ett varv under dagen och rätta till avgrunderna efter railsen eller fixa takeoffen på "hoppet" kan man väl för fan begära iaf?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp