Faart

pritect

Ny medlem
Faart
Nån som har ett tips Hur man får fart innan ett hopp. Själv åker jag snowblades men min kompis åker twintip. jag har högre fart än han, men ändå stannar jag typ en meter innan hoppet. hur gör man, är det snowblaedsen som gör det

Faart
trycket fördelas över för liten yta när det börjar stegra, G-kraften ökar, du pressas ner i snön, och det glider ofantligt dåligt.

SLuta hoppa, köp riktiga skior eller valla uta helvette, välj själv.

Faart
Hoppa i en brantare backe för tusan. Då kan du använda vad du vill. Snowblades, Vanliga skidor, Pulka, SnowRacer, Stjärtlapp (gör dock ont som fan i landningen).

Faart
Hum... det "llberg" säger låter ju smart och riktigt,
men undras just varför du accelerar snabbare?

Har du provat "riktiga" skidor? alla säger att blades suger... jamenar om du har provat riktiga skidor men ändå fortsätter åka blades vore det kul att veta varför...bla bla and so on and so on and scooby-dooby-doo...

Faart
Vad du gör är:
-släng snowbladesen
-köp ett par riktiga twintips
-köp några hållbara stavar
-ställ dig i backen ovanför ett hopp
Sen så sätter du stavarna i marken och tryck dem ner och bakåt. Vad som händer då är att du trycker dig själv framåt och det bildas en fart. Upprepa proceduren väldigt snabbt, många gånger om tills du är uppe i en hisklig hastighet och flyg ut för hoppet och dra en d-spin 1080 med en double plake!

Faart
Släng bladesen (de är till för danskar och skidskolelärare) Kö en Pulka eller TT (Beroende på om du vill hoppa högt o slå dig eller om du bara vill slå dig) observera att pulkan måste vara rosa eller bäbisblå!
Väljer du pulkan måste du ha en jävla massa såpa!
Väljer du skidorna så gör du som Jesp säger!

Faart
håller med alla om att du skall slänga bladesen åt helvete.. Men om du inte vill det så har jag bara ett råd: Fläska på utav bara helvete, då lär du nog fan inte stoppa i första taget..

Faart
vaf*n stannar du innan hoppet för? föressten ska du skiita i bladsen j*vla bäbis skidor.din kompis väger väll säkert inte nått så han inte får nån fart...

Faart
"Har du provat "riktiga" skidor? alla säger att blades suger... jamenar om du har provat riktiga skidor men ändå fortsätter åka blades vore det kul att veta varför...bla bla and so on and so on and scooby-dooby-doo..."

Dumskalle, vem har sagt att jag åker blades? Jag ahr lite smak, åker bräda.

Tack för att du frågar.

Faart
Åk hem lägg bladsen i hög på marken och lägg stener runt dom i en ring. Bespruta bladsen rikligt med terpentin ta fram en tendsticka och sätt fyr på eländet. Grilla lite korv och avnjut dom med trevligt sällskap. Följer du detta råd så har du i alla fall fått något possitivt av dina blads.

Faart
Håller med mr-mums-mums! Bränn skiten, fast vänta tills vintern e slut. Snögudarna kan bli förolämpade av en sån fjantig offergåva.
Kuriosa:
Den mäktigaste av alla snögudar heter Isolisnöpuderus. Glöm inte att blicka mot norr när du tillber honom, för han bor där. Och fall på knä innan du börjar be, annars kan han bli förbannad och ge oss alla en snöfattig vinter.

Faart
Hey Pritect

Om du vill snacka snowblades har du kommit till rätt forum... har du dessutom frågor när det gäller dippankort eller en backes lutning finns här alla svar du söker...

Faart
Den största snöguden heter Fridolfin och Elan är hans profet.
Volant kommer med ett par nya blades i vinter, dom heter TeaSpoon och är inspirerade av en klick smör i en varm stekpanna. Sätt dom på din kompis så löser sig allt ska du se.
//Inga-Märta Nilsson
(Champoo-skumsläckare)

Tillbaka
Topp