falsk marknadsföring ?

falsk marknadsföring ?
jag är grymt irriterad på Bjursås Ski Center. Om man kollar på hemsidan står det om hur bra parken är, bland sveriges bästa och med massa kubik snö bla bla bla. det ska finnas rails, hopp m.m. Ringer man info säger dom att det finns ett 20tal hopp å rails. Det är så grymt bullshit. Under påsklovet var det pistat i parken 1-2 ggr typ. Ingen shape på något hopp. Det står att dom är med i dreams också.
Jag var där igår och åkte. Det som fanns var.
två jibbknölar med knöligt inrun och "landning" en stor snöklump med 2 "kickar" och puckelpist som landning. 2 "bigjumps" som är på tok oshapade och opistade. Räcken..? nejdu, inte ett räcke. Dom låg fint brevid och i backen.
de som jobbar i backen säger i början på säsongen att det ska bli mer satsning på parken och dom säger att dom ska göra si eller så. Allt bara bullshit för man ska vara nöjd för stunden.
Eftersom det är hemmabacke skaffade jag liftkort för ca 2000kr. pga de dåliga shapen och de´lilla engagemanget från backen har jag åkt fler gånger i kungsberg å andra orter.
finns det något man kan göra åt det här?
tråkigt om folk åker dit för deras park....

falsk marknadsföring ?
Håller med dej helt frej, vi får fan gö ngt!
jag vill också som frej varna folk för att komma till bjursås för att åka i deras "park", den är inget man vill lägga ner pengar på för att åka i.
Bjursås borde helt klart bli kickade från dreams, där man måste pista en gång om dagen.
Man kanske kan anmäla dom till Allmänna reklamations nämnden eller något.

falsk marknadsföring ?
afan.. men asså ni ska va ite nöjda iaf.. sj så åer man ju i en backe med ett hopp som dom gör i ordning max två ggr i veckan.. hoppet har lägs prioritet i backen å dom bygger de typ i början av februari..

falsk marknadsföring ?
Jag vet exakt vad du snackar om! Behöver bara säga ett ord, jävlaförbannadeskitåsbacken! Lovar en fet park designad av åkarna, resultat: inte ens minsta lilla gupp och backen pistas ungefär 1 gång i månaden! Åk inte dit! Så jva värdelöst, helt bortslägda pengar!

falsk marknadsföring ?
Engagera dig i Bjursås förening/anläggning! Prata med styrelsen osv.

Eller så kommer man till Hoforsbacken ;D

falsk marknadsföring ?
hade det inte stått något om att de skulle ha en grym park och så vidare och lovat så sjukt mkt hade jag inte engagerat mig. de som finns att prata med har vi pratat med.

tråkigt för oss som bor här och tråkigt för bjursås ski center som tappar många åkare.
skulle vara roligt om t.ex källviken byggde en fet park. många åkare skulle komma

falsk marknadsföring ?
mm, så jävla rätt frej:D vi gör så här nästa år tycker jag, vi samlar ihop oss typ 100 pers, och bojkottar bjurs tills de lovar att fixa en bra park som dom pistar varje dag, om de gör de men parken ändå blir mysslyckad så gör vi uppror. hahah:D

falsk marknadsföring ?
mans1 sa:
mm, så jävla rätt frej:D vi gör så här nästa år tycker jag, vi samlar ihop oss typ 100 pers, och bojkottar bjurs tills de lovar att fixa en bra park som dom pistar varje dag, om de gör de men parken ändå blir mysslyckad så gör vi uppror. hahah:D
Istället för att bojkotta kan ni om ni nu kanske lyckas samla ihop 100 pers skriva en protestlista eller liknande och gå till styrelsen. Gör en intetnet protestlista osv.
Sen 'hotar' ni med att ni inte ska åka där, att dom ger bjursås dåligt rykte, att ni kommer ge dom dåligt rykte osv :)
Dom måste inse problemet.

Senast ändrad:
falsk marknadsföring ?
CrashX sa:
mans1 sa:
Istället för att bojkotta kan ni om ni nu kanske lyckas samla ihop 100 pers skriva en protestlista eller liknande och gå till styrelsen. Gör en intetnet protestlista osv.
Sen 'hotar' ni med att ni inte ska åka där, att dom ger bjursås dåligt rykte, att ni kommer ge dom dåligt rykte osv :)
Dom måste inse problemet.
ja oja, hot är ju det bästa man kan göra. dom kommer säkert göra en dunderpark, å typ JOI-hopp.. tror faktiskt inte de finns nå hopp för bjurs park..

falsk marknadsföring ?
Vafan det är ju bara kräva pengarna tillbaka, eller åtminstonde hälften.
Det ska inte vara några problem.

Om dom tjaffsar emot så hota med att du ska anmäla/stämma dom för falsk marknads föring och massa sånnt.

falsk marknadsföring ?
dom skaffade ju nån shapesnubbe från kläppen ett tag, men han försvann.. det var bra shape när det var tävling, men efter tävlingen har dom inte gjort ett piss. och varför har dom tagit ner railsen ? bjurs park suuuuger !

falsk marknadsföring ?
Bra skrivit! irriterar mig som fan på deras park också. parken har bara blivit sämre och sämre. hur fan ska man kunna lära sig nya trick när landningarna är lika isiga som en skriskobana och när inrunet känns som en tvättbräda?! och deras "railar" ser fan ut som misslyckade hemmabyggen.

Anställ någon som vet hur en park ska se ut och låt den personen stå för shapeningen.

falsk marknadsföring ?
woord deras hopp suger så när jag skulle lära mej en sak landa jag på röven och fick ont!

Senast ändrad:
falsk marknadsföring ?
Ta ett snack med den som är backansvarig.. berätta att intresset för funparks är stort i sverige och att dom igenom att hålla parken i topshape kan tjäna in pengarna som de är värt besväret att göra.

Erbjud er att designa park, rails och att stå i backen å dirrigera pistmaskinen gratis.

funkar inte detta så kan ni lika gärna sälja säsongskorten å flytta till Stockholm..

falsk marknadsföring ?
jeppenator sa:
Ta ett snack med den som är backansvarig.. berätta att intresset för funparks är stort i sverige och att dom igenom att hålla parken i topshape kan tjäna in pengarna som de är värt besväret att göra.

Erbjud er att designa park, rails och att stå i backen å dirrigera pistmaskinen gratis.

funkar inte detta så kan ni lika gärna sälja säsongskorten å flytta till Stockholm..
jeppenator. Det är precis vad vi gjort. DOm lyckades anställa en snubbe och det blev lite av ett skämt ändå. jag har själv jobbat där och erbjudit mig´, men dom bryr sig verkligen inte om det. och ja, de är en kille från kläppen som studerar i falun och en som jobbar på curb som är där och arbetar. Vi var där ikväll och fixade. men det är inte det som är problemet, problemet ligger i att det måste varaa en anställd som shapar hoppen, pistar landning/inrun osv. Han från kläppen gör ett väldigt bra jobb.
Det har pratats om att flytta parken i flera år, och nu äre snack om det igen. men det kommer nog itne bli det nu heller.. men men, tråkigt att det är som det är. det finns några små kids som har potential att bli duktiga, men parken gör det omöjligt. man kan själv knappt utvecklas. inget som är bra egentligen.
tråkigt att det är såhär.
vad som skulle vara bra vore ifall folk pratade ihop sig (de som fortfarande orkar bry sig) och verkligen pratade med dom. kanske bestämma möte eller liknande? hör av er isf

falsk marknadsföring ?
det är svårt för burs nu efter som kung anders har dragit å ingen kan pista..
railsen smälte ner förra veckan det suger och sen så är det mer på gång än någonsin om å flytta parken till nästa år så vi år hopaps på en bättre säsong då!!
inte så mycket att göra!!

falsk marknadsföring ?
Fan låter riktigt trist det där. Jag var där två gånger förra året och då tyckte jag att det var helt ok i parken. Höll på att åka dit för några veckor sen, tur att man inte gjorde det verkar det som.

falsk marknadsföring ?
Nagnud sa:
Fan låter riktigt trist det där. Jag var där två gånger förra året och då tyckte jag att det var helt ok i parken. Höll på att åka dit för några veckor sen, tur att man inte gjorde det verkar det som.
Du har rätt, förra året var de helt ok. Men då var det en snubbe som hette jim som körde pistmaskin och hade hand om parken, han utvecklades hela tiden som pistmaskinförare också. Men inför denna säsong fick han inte vara kvar:( för de som äger bjurs har ngt fel i skallen. aaja man kan ju alltid hoppas att de ska bli bättre till nästa år (vilken man hoppas på ganska länge nu)

falsk marknadsföring ?
Har ingen koll på hur det funkar hos er men här i Frankrike har de flera hel/halvtidsanställda vars uppgifter bara är ta hand om parken. Både pistmaskinsförare och shapers. Ni får väl säga till era nissar att om de över huvud taget ska kunna vara nåt motstånd till att folk åker utomlands för o åka bräda för att sverige suger så får de ju iaf se till att ha en ordentlig park.. lite som att "glömma" att man ska ha en barnbacke eller en svart backe.. minst lika många i parken här som åkare i de riktigt svåra svarta backarna...

Eller äsch, lämna Sverige o kom o åk på riktiga berg istället (Val d'Isere-parken ligger på typ 2800m höjd, va har bjursås att komma med då liksom?)

falsk marknadsföring ?
blizzy sa:
Har ingen koll på hur det funkar hos er men här i Frankrike har de flera hel/halvtidsanställda vars uppgifter bara är ta hand om parken. Både pistmaskinsförare och shapers. Ni får väl säga till era nissar att om de över huvud taget ska kunna vara nåt motstånd till att folk åker utomlands för o åka bräda för att sverige suger så får de ju iaf se till att ha en ordentlig park.. lite som att "glömma" att man ska ha en barnbacke eller en svart backe.. minst lika många i parken här som åkare i de riktigt svåra svarta backarna...

Eller äsch, lämna Sverige o kom o åk på riktiga berg istället (Val d'Isere-parken ligger på typ 2800m höjd, va har bjursås att komma med då liksom?)
vi har bävrar

falsk marknadsföring ?
jagheterfrej sa:
blizzy sa:

vi har bävrar
Och en pizzeria med goda pizzor=)

falsk marknadsföring ?
men vafan kungsberget är väl knappast bättre!? finns inget och har inte funnits nå bra på hela säsongen här. så nu har jag tröttnat, åkte min sista dag i kungsbergets liftar för säsongen å drar till åre resterande tiden. fan va skönt de ska bli å slippa kungsberget!

så jag kan ju fråga dej Frej, efter som jag såg dej i berget idag. tycker du att kungsberget är bra för tillfället?

Senast ändrad:
falsk marknadsföring ?
me_mogul sa:
men vafan kungsberget är väl knappast bättre!? finns inget och har inte funnits nå bra på hela säsongen här. så nu har jag tröttnat, åkte min sista dag i kungsbergets liftar för säsongen å drar till åre resterande tiden. fan va skönt de ska bli å slippa kungsberget!

så jag kan ju fråga dej Frej, efter som jag såg dej i berget idag. tycker du att kungsberget är bra för tillfället?
du skojar med mig?
alla hopp pistas på morgonen, dom har battleship, c-box, s-box, 2 svarta hopp som är pistade och shapade, en röd linje som funkar, boxar som glider, 16m box (2st 8m), + små jib. så ja, helt klart bra park.
som t.ex sista hoppet är väldigt skönt. där kan man chilla 7or och 9a, och även göra dubbelcork 1170 och landa lite på sidan.
me_mogul, ja va i åre över sportlovet, det vr inte bättre än kungsberget, förutom att dom har en pipe som ja för övrigt aldrig kört

Tillbaka
Topp