Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
instämmer till 100%. bästa feta skida jag kört i pist.Japaner sa:Nordica Blower.
Head Jimi är en skitrolig skida, om än något tung men i pisten är den inte så jäkla spännande, radien säger ju en del...Martok sa:Nån som har testat Head jimi eller head joe?
Den har väl runt 40 m radie? Den är inte så rolig i pist men det funkar. Däremot rolig utanför, slår lite i tippen när det är hårt o slagigt dockMartok sa:Nån av er som har testat att åka med Salomon Czar i pisten? och isf hur känndes de.
Det där håller jag inte med om alls. Finns massor av exempel på skidor som suddat ut gränserna mellan pist och puderåkning. En av de största myterna verkar vara att en skida måste ha en smal midja för att vara bra i pisten. Så är det inte alls.Carled sa:Är de bästa puderskidorna bra i pisten. Nope, inte ens nära... Är de bästa pistskidorna bra i puder? Nope, livsfarliga är ett mer passande ord. Man bör alltså prioritera bort egenskaper... Jag tycker radie <20m är en vettig egenskap att prioritera bort i detta fallet!
jeffa sa:Sedan gillar jag även Line´s fetare skidor. SFB är en riktigt rolig backcountry skida som inte gör bort sig i pisten. Mindre sväng än Hendryx svängigaste och något hårdare. Jag tycker den är sjukt rolig när man vill köra på lite i pisten med lite rakare svängar.
Jeffa
Håller helt med, allt går att lära sig åka på!FF sa:Grejen är ju den att de flesta skidor fungerar "ganska" bra i pisten så länge de inte har inverterad svängradie IMHO. Försökte köra på R/R i vintras men gav upp eftersom jag tyckte det sög för hårt i pisten. Så länge skidan är typ helt rak, eller svänger mycket, går den att lära sig åka på även om det är svårare om skidan är rak.
Hehe, Duret monstre fat är nog ett av skidvärldens största skämt. Kräver tydligen en del bakvikt för att få runt skiten, toppskiktet verkar var gjort av papp och plankorna väger bly.Carled sa:Håller helt med, allt går att lära sig åka på!FF sa:Grejen är ju den att de flesta skidor fungerar "ganska" bra i pisten så länge de inte har inverterad svängradie IMHO. Försökte köra på R/R i vintras men gav upp eftersom jag tyckte det sög för hårt i pisten. Så länge skidan är typ helt rak, eller svänger mycket, går den att lära sig åka på även om det är svårare om skidan är rak.
Sen tycker jag inte att man skall likställa bra flyt i lössnö med bra lössnö- och offpistegenskaper. Alla kan göra en fet skida, men alla feta skidor är inte bra... Någons som minns videon på åkare med Duret Monstre Fat?!
Okej. Visst det är en rolig skida. Det vore väl bra om du skulle motivera varför den är den roligaste skidan ever? Jag tyckte den var rolig men för mjuk för att verkligen komma ner för stökig offpist på ett kul sätt. Noll hjälp av tip och tail.Skantz sa:Alla funkar i pist om du mot förmodan skulle hamna där....
Line ep 09 kör jag på och dem är svinnigt bra och de roligaste jag kört på ever....
Correct me if I'm wrong... Men är inte Prophet 130 snäppet styvare än en lyktstolpe?jfors sa:Line Prophet 130 tycker jag är vansinnigt roligt i pist. Man kan kötta på utav helvete med dem för det går som ett par super g plankor, men med lite tightare svängradie (18 m). Måste dock ligga på dem lite så de inte hackar.