CurriculumVitae
Medlem
Fatskis. Finns det en gräns?
...
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dom testen är ju rena skämten och det är ju nästan det dom skriver i tidningen. Testplats Åre kanske inte är helt enligt dom noter som dom skidorna spelar efter. Mer ngt stort alpberg. Men det kanske inte deras budget pallar med?!!?Nenne sa:För ungefär 4 år sen tyckte jag mina skidor va feta. Hade 80mm i midja. För typ 2 år sen tyckte jag att 100mm va fett! Förra året insåg jag att mina 100mm inte va så feta, o att feta skidor det är skidor me 120+! Under 110 e ju fan näsan allround idag
Fatski är således ett väldigt relativt begrepp som ligger i betraktarens ögon. Jag klassar ett par skidor som fatskis om jag kan ta upp dom o säga: Satan va feta skidor!
Angående det du skrev om tidningarna, läste du åka skidors senaste test av fatskis, eller "superfetingar" som dom kallade det. Det var fan rena skämtet! Följande skidor var med: Dynastar Legend XXL (109mm) Fischer 207 (121mm) K2 Hellbent (122mm) Salomon XW Lab (107mm) samt Scott P4 (104mm). Seriöst? Superfeta? 3 av 5 hade midja under 110mm... Att sen alla skidor iprincip får samma betyg: "Jättebra i puder, men jag tyckte dom va jättedåliga i pisten....." Varför skriver dom sånt? Lika dant varje år..
110 is the new 95... I övrigt håller jag med Nenne.JohnAngren sa:Då är min fråga denna. Vad är gränsen för att en skida ska "få" bli kallad Fatski eller liknande?
Ändå har dom gjort ett par som är snäppet fetare till denna säsong:CrashX sa:Dessa Duret är juh rätt feta https://www.freeride.se/review/view.php?id=3638
190/170/200
Går ens att svänga med dessa skidor? ^^
Inga kommentarer...Hasse sa:Glissuer: Du reagerar inget över en viss skidtidning test som folk tyckte till om här![]()
tänkte skriva samma sak. 0-85= pistskidor 85-100=allround 100+= fatskis.JohnAngren sa:Nej de är ingen jätte sor betydelse.. Det var inte meningen häller. Men jag är bara intreserad av att se freerides medlemmar ser på saken. Ja det är inte så ofantligt stort var eller om det finns en gräns de håller jag med om men man kan väll ändå speckulera i tanken utan att det blir en stor sak av det?
Ok, men på mer öppna fält & gles skog så har splittailen fördelar alltså?Hasse sa:Splittail är inte så bra eller så när du ska åka branta korridorer och behöver hasa tex. Sen så kommer den inte till samma nytta som på en snowboard.
//H
Du det är inget mot en hendryxåkare jag träffade i Schweiz. Oavsett hur mycket puder man hade kört hela dagen så hade denne alltid kört lite mer. Kan slå vad om att mina lotus hade fått plats i hans stora trut. På tvären.Hasse sa:Hehehehehehehehehehe jag tycker du är fin iallafall.
Sen så har jag hört att DPS gör skidor som man bara kan åka puder med och det är automatiskt massa puder då man har såna...
//H
´FF sa:Fakta:
Fatskis = penisförlängare.
Eftersom detta påstående är sant och gjutet i betong och det är midjebredden som räknas i dessa sammanhang, måste skidan alltså vara bredare än kuken är lång, för att räknas som fatski.. Så där har ni det, gott folk! Vilka fatskis kör du på?
Enkel logik!
Sedan har splittail en djävulsk förmåga att hooka i skräpsnö om man inte står på ordentligt..Krickemannen sa:På tal om Rocker o allt va det nu heter...
Det verkar som dom flesta skidtillverkarna har gått ifrån splittailen?
Är detta en "modesak" eller finns det nackdelar med splittailen?
Detta borde gå under fatskis...
// Kricke
No hard feelings GlisseurGlisseur sa:Inga kommentarer...Hasse sa:Glissuer: Du reagerar inget över en viss skidtidning test som folk tyckte till om här![]()
Hmm 13tum säger du... Ron Jeremy har väll 10 har jag för mig, o han kunde göra en viss grej med sin mun där nere, en baggis för dig då?Hasse sa:hmm hur översätter man 13 tum då? 1 tum är lika med 2,54 cm alltså måste mina fatski vara bredare 33,02 cm alltså? Stämmer det FF?? Eller ska vi räkna med omkretsen oxå?
Inga problem för Hasse, det är alltså hans skidor som är så långa. Dom når utan problem dit han vill.Nenne sa:Hmm 13tum säger du... Ron Jeremy har väll 10 har jag för mig, o han kunde göra en viss grej med sin mun där nere, en baggis för dig då?![]()