Favoritlift?

Willlmutt

Ny medlem
Favoritlift?
Tjena mors!

Jag undrar bara vilken lift som ni tycker är skönast, sittlift, ankarlift, kabin, ägg, knapplift eller kanske replift?
För mig själv så vinner sittliften överlägset (om det inte blåser allt för mycket) Man slipper ta av sig skidorna, man behöver heller oftast inte vänta särskilt länge. Dessutom är det vilsamt :)
På andra plats kommer nog ägglift enligt mig. Om det inte är en sån där man måste stoppa ner skidorna i en hållare för det är oftast jäkligt stressigt! Iaf om det står italienare och puttar på så in i helvete!

Och sen har vi ju ankarliften, det går snabbt och oftast smärtfritt. Däremot inte särskilt vilsamt.

Lite onödig tråd kanske men ska bli kul o veta vad ni tycker :)

Favoritlift?
Lite onödig tråd men ja håller med om att sittlift vinner om det inte är allt för kallt och blåsigt. Behöver inte ta av sig skidorna och man kan sitta ner och vila.

Favoritlift?
skönast är ju sittliften i duved där man kan fälla ner typ en plast bubbla oavset hur kallt eller varmt det är är det skönt

Favoritlift?
säger som kumlinan, den som man kan fälla ner ett skydd på är gryymt skön, sån har dom i trysil! är som att sitta i en varm soffa hela vägen upp! sjukt bekvämt! :)

sen sittliftar brukar ofta gå sakta, speciellt i parker (trysils parklift)

därför är nog endå min storfavourit ankarliften, den går fort som fan och man kan leka lite i den samtidigt som man bara kan stå och shteeka nån minut innan man är uppe igen och redo att attackera backen!

Favoritlift?
ja gillar oxå sånna sittliftar där man kan fälla ner en kåpa framför sig :D och hälst stolsvärme muhaha. men de viktigaste lite kö och att liften går snabbt. liften till parken i mayrhofen e sjukt go men den har ingen kåpa dock men ligger skyddat.

ankarlift är la inte så gött för smalbenen va ja tycker. brukar få fett ont efterett tag. fa säger ni ?

Favoritlift?
Helt klart en liten ägglift med stolar, gärna bara 4pers, max 6... Det blir varm och gosigt efter 2 sekunder, du slipper all form av vind (i en sittlift med kupa är du inte helt skyddad) och du kan göra vad som helst där inne! Det finns inga andra människor som tar illa upp, är i vägen eller kan klaga och du kan inte tappa ner någonting...

En liten ägglift är alltså min favorit!

Favoritlift?
jeppenator sa:
säger som kumlinan, den som man kan fälla ner ett skydd på är gryymt skön, sån har dom i trysil! är som att sitta i en varm soffa hela vägen upp! sjukt bekvämt! :)

därför är nog endå min storfavourit ankarliften, den går fort som fan och man kan leka lite i den samtidigt som man bara kan stå och shteeka nån minut innan man är uppe igen och redo att attackera backen!
indeed!!!

Favoritlift?
hur fan kan ni tycka att T liftarna e skön? man dör ju fan av å stå i liften ibland på sånna skidorter där det bara finns T lift (tex bydalen) i sånna lägen ger man ju vad som hellst för en sittlift som man kan lägga sig ner å sova lite

Favoritlift?
westcoast_surfers sa:
ja gillar oxå sånna sittliftar där man kan fälla ner en kåpa framför sig :D och hälst stolsvärme muhaha. men de viktigaste lite kö och att liften går snabbt. liften till parken i mayrhofen e sjukt go men den har ingen kåpa dock men ligger skyddat.

ankarlift är la inte så gött för smalbenen va ja tycker. brukar få fett ont efterett tag. fa säger ni ?
Sittliftarna ska gärna va stoppade med ett decimeter tjockt lager canada goose dun oxå HAHA
de e najs ;)

Favoritlift?
Dragbana är det enda vettiga. Det skapar ju arbetstillfällen i handskmakarbranschen om inte annat, gratis underarmsträning får man också.

Favoritlift?
ok som førsta bakåtstrævare tænker jag nominera Kabinbanan, ...varfør?
jo den har alla førdelar.
før det førsta: allt som oftast får man stå sjukt længe i kø och hinner træffa alla poolarna på berget o diskutera vad som åkts och ska åkas, vilka som e uppe och vad som hænt under dagen.mm.
Det andra: kropps kontakt stimulerar, hær finns alla chanser att komma andra verkligt næra.
De tredje:detta ær ju utan tvekan den snabbaste liften på berget nær det væl børjat røra på sig. och hur ofta brukar en kabin stanna?.
Fjærde o sista: Det ær ju kabin banan som tar dig till toppen, dit andra liftar inte når.

Favoritlift?

Nja, det finns snabba parkliftar. Vi kanske ska ta och prata lite om de LÅNGSAMMASTE liftarna i Sverige oxå :) Jag lägger min röst på gesundas trädgårdstols-lift haha. Den e ett skämt:P

Favoritlift?
replift är absolut roligast:D:D dock jobbigt om man inte har tekniken. annars är trestols liften att rekomendera (hälst med en tjej på vardera sida) :D:D

Favoritlift?
sittlift är bäst om dom har sånt där skydd som man kan fälla ner om det blåser och snöar. man är ju rätt trött i benen när man har åkt då är det skönt att sitta ner och vila dom.

Favoritlift?
Ryska uttjänade enstols-sittliftar där liftskötaren förklarar att man får enbart åka varannan stol, annars riskerar vajern trilla ner.
Smäller som f*n i knävecket när man ska hoppa på, tar tre evigheter innan man är uppe, och så är sitsen så härligt fast och fin.
Det är grejjer det...

Annat är det med de här förbaskade äggliftarna. Går aldrig att sätta fast fetingarna på utsidan, är svårt att komma in i fanskapet. Dels för att den rör sig hela tiden, men främst för att jag är så fantastiskt bredaxlad...

Skulle vilja slå ett slag för en tidigare icke nämnd lift. Den är verkligen helt fantastisk! Har provat den grundligt och har bara gott att säga om den. Den tar dig vart du än önskar, får plats i ryggsäcken, du slipper köa, och den är nästan gratis. Monteras i de flesta fall under skidorna. Ja, ni vet säkert vad jag pratar om; fickhelikoptern!

Favoritlift?
Min kite är helt klart det skönaste hjälpmedlet för att ta sig upp för backen med. en slags "privat skidlift för offpistbruk" kunde man kalla den..

Favoritlift?
sittliften i duved... den är härlig och man kan fälla ner ett vindskydd så man sitter där inne varmt och skönt

en annan favorit är ju VM8:an som är en underbar sittlift med mjuka sittplatser

Favoritlift?
Kabinen upp på Gemstock i Andermatt. Denna lift ger den absolut mesta och bästa åkningen av alla enskillda liftar jag åkt avseende storabergsåkning. Då har jag förvisso inte varit i La Grave, kan tänka mig att kabinen där också ger liknande möjligheter.

/JN

Favoritlift?
Albona 2 i Stuben kan vara världens kallaste och drygaste lift. Men terrängen man kommer åt är desto bättre :)

Favoritlift?
Lee-nus sa:
jag gillar alla sittliftar som smäller in i knävecken!
jag instämmer.
särskilt grand-huit och aiguille percee-liftarna i Tignes. bara massa turister som inte kan åka skidor som vill upp och kolla på nålsögat (som inte ens var med i någon james bond-film)
underbart!
skulle gissa på att de liftarna toppar nån sorts statistik på hur ofta sittliftar tvärnitar. :)

Tillbaka
Topp