fegis!!!!!

jag_martina

Ny medlem
fegis!!!!!
Jag vill bara fråga en sak. E de nån mer än jag som e feg. Finns de nån trollkarl här som kan trolla bort min feghet och rädsla??
Jag skulle i alla fall vilja ha nåt tips på va ja kan göra för att inte vara lika feg.Hur fan ska ja kunna göra tex: en backflip, någonsin när jag knappt gör ett shit?? Jag ser ut som en flygande köttbulle.

*Martina*

fegis!!!!!
d låter som ett jättebra tips att ta ett steg i taget, särskilt när man ska göra backflip.. du kan ju prova att göra ett halv varv först o se nöka på lite... Berätta om du överlevt se n efteråt!!

fegis!!!!!
När han sa : ta ett steg i taget menade han nog att man inte ska börja med en backflip, utan ta det lungt och arbeta sig uppåt genom tricken

fegis!!!!!
Du martina, du kanske ska ta o fundera lite på att försöka nå landningen om du ska göra en backflip...det gör ont att landa på platån. du måste ladda mer. Rädsla? pain is temporary, glory is forever!
//jacob

fegis!!!!!
Kasta dej hårt i marken (när det är snö) och känn att det inte gör så ont, kasta dej på huvet i ett dike, det gör inte ont, sen är det bara att slå stavskaften i hjälmen så du tappar kontrollen över dej själv, sen är det bara att hoppa, men klura ut vad du ska göra innan du slår dej med stavarna....

Lycka till!

fegis!!!!!
Även köttbullar kan snurra! Tänk aldrig efter innan du hoppar, satsa bara... Om du börjar tänka efter kommer du aldrig att våga, du kommer bara att tänka på följderna av att misslyckas... Satsa gärnet!!

fegis!!!!!
Man kan omöjligt åka, ja varken skidor eller bräda UTAN att göra illa sig nån gång. Det kommergöra förjäkligt ont en del gånger, men tänk på hur mycket du gillar att åka (det underbaraste som finns) så är ju smärtan helt klart värt det!!

...men jag vet vad du menar.. Men adrenalinkicken utför hoppet, Det finns inget ...damn! gosigare!! =)

fegis!!!!!
..banta?? trugge verkar vara en smart sak med många givande komplimanger/ komentarer, tycker att man bör hålla sina åsikter för sig själv när man inte har något bättre att säga!! köttbullar är jävligt gott!!

fegheten tar du bort när du drar ner på groggvirket..

fegis!!!!!
Mitt tips är att bara satsa. När man väl sätter hoppet så spelar det itgen större roll om man slagit sig några gånger innan. Tro mig, jag vet
Ha det gött

Hellman

fegis!!!!!
först gången man ska göra back så är det jävligt skönt att ha satt det från trampolin, ner i vattnet. eller på studsmatta. just backflip är ju inte svårt. bak med huvudet och släng upp fötterna i luften. det är nästan lättare att överrotera då. men med ett juste puderhopp, ryggskydd och hjälm är ju det bara härligt. ha d

fegis!!!!!
Fan jag är också feg på att hoppa, attans det känns ju dumt att slänga sig t.ex snett framåt. Nej bränner nerför en backe så står man rätt iaf

fegis!!!!!
det är bara att satsa och kasta sig lite snett åt sidan så blire en phet flip. ett hett tips är att köra en skidfilm i slow motion. så har då jag lärt mig alla trick. det man inte dör av härdar!!

fegis!!!!!
försök sattsa allt när du hoppar så sen när du väl klarar det så ser du på dig själv och tnker deet där va ju inte så svårt.. då blir du lite tuffare och modigare helt av sig själv... men det klart det gör ont och bli bra .. kan ma säga med två brytna ben och en arm......!!!!

fegis!!!!!
1. Nej
2. Nej
3. Träna, tänk igenom hoppet innan du gör det. testa backflipp i tex simbasäng först, så du finner känslan.. och till sist träna ännu mer..

fegis!!!!!
Du lever bara en gång Martina, tänkt på det!

JAg brukar tänka på hur jag skulel se tillbaka på mitt liv om jag inte vågade göra allt jag gör. Efteråt ångrar man inte saler för varje nu grej är en erfarenhet!
O tänker man på att man kan bryta ryggen o sånt så tänker man för mkt. Tänker man så så händer det. Antingen vill man offra det för att få ett roligare liv, eller så nöjer man sig ändå.

Jag vill itne tänka på att jag itne vågade iaf, helelr tänker ajg tillbaka på den softa tiden på sjukan! :P

aloha!

fegis!!!!!
Det bästa sättet att övervinna sin rädsla (som är ett friskhetstecken) är att få hjälp av en instruktör/skidlärare som kan hjälpa dig fram till volten steg efter steg. När han/hon anser att du är mogen får du de instruktioner du behöver och det är bara att köra... Poängen med det hela är att din instruktör då tar ett "medansvar" och du så att säga hjälps över den tröskel som rädslan bygger upp!

För övrigt anser jag att man ska vårda sin rädsla! Faktum är ju att det är just rädslan som ger oss de kickar vi får när vi klarar något svårt... Rädslan är ju helt enkelt en signal från kroppen till dig att överväga hurvida det är klokt eller inte att gå vidare. De som saknar "rädsla" blir inte långlivande...och inte har de speciellt roligt heller...

That´s all kids! / MM

"Glory is temporary...pain can be forever!"

fegis!!!!!
Backflip vet jag inet mycket om för det har jag aldirg testat, men jag har också fegat ur många gånger och känt att jag borde våga mer. Sen förra vintern så vände det. Jag har inte hoppat så mycket förr men förra vintern började jag känna att det fan inte va så jävla svårt med alla trick. Jag drog 360 flytande på de lite mindre hoppen, och började sätta mutegrab och landade i fakie och lite sånt, inga jättetrick men för mig kändes det gött. Sen kom oundvikligen dagen då man lurade ut en av sina polare att prova 360 på ett mindre hopp i utbyta mot att man själv skulle göra det på big jumpet i parken där vi var, jag stod o funderade vilket va dumt men jag tänkte att vafan, jag kör och jag körde, överroterade eftersom jag inte va van vid den långa tiden i luften och gjorde en riktigt crash vrickade lite saker osv men vilken känsla det var och inte ångrar jag mig en sekund. Jag vet inte hur det här ska hjälpa dig men det kanske är bra till något :D

fegis!!!!!
Jag är inte skidåkare, jag håller på med streetåkning med cykel. Men det lyder ungefär samma principer där.

Faktum är att jag stod inför ett sådant kval för bara någon vecka sedan, skulle jag göra gapet elr inte. Jag stod och velade längelänge och tillslut gojrde jag det i halvfart och gick ner med en duns. I ren ilska reste jag mig upp, och gjorde så som jag skulle, pumpade upp fart och landade smooth, hur fint som helst.

För mig är bästa sättet att tänka mig genom allt som kan gå fel så jag är förberedd, men sen finns det ju en del som man inte har någon aning om, men det är la det som är spännande med dessa sporterna?

/godjul

fegis!!!!!
abbe_abstinens: Jag tror med stor säkerhet att Martina under 2 vintrar (som det gått sedan hon startade inlägget) säkert försökt gjöra detta någon gång..

Men de var ju snällt att du ialf brydde dig om henne :P..

fegis!!!!!
Rädsla är ju en instinkt som människan har och det skönaste av allt är att ha en fet rädsla för något och sen klara det!..Hjälm och ryggskydd kan ju ge dig mer självförtroende och också annan träning t.ex studsmatta och simbasäng där det inte kan hända något..Planera vad du ska göra i luften annars blir de flax ;) och tänk på vad konsekvenserna kan bli om du inte tar mycket fart etc :P aja jag är bara en okunnig rövare hej då

fegis!!!!!
jag vet precis vad du menar....jag övervann min rädsla genom att bara ge mig fan på att jag skulle klara det, övning ger färdighet...nu har jag i och för sig aldrig gjort en backflip...men andra hopp har jag testat. klart som fan det gör ont om man landar fel, men lite får man tåla. känslan och stoltheten när man äntligen klarat hoppet övervinner allt. på med skydd och släng dig ut i det fria!!!

fegis!!!!!
jag gjorde det. jag ville bara prata om rädsla o då dök det här upp. folk har ju sagt intressanta saker här, spelar ingen rolla tt det är ett gammalt inlägg...

o killen som inte gillade mitt inlägg. fuck off!

fegis!!!!!
om du ska dra en Backflip så gör de i en pipe ... jag är också en liten fegis .. har lovat med kompisen att jag ska göra en Backflip i vinter ... =) och nu går de inte och ta sej ut..

nu ska jag bort med min Rädsla .. kommer ihåg att jag försökte 360 i Bj förra vintern , och jag visste inte ens vilket håll jag snurrar åt , landade på ryggen ... tappade luften och allt .. kändes som att jag brytit ryggraden .. låg kvar i typ 2 min .. åkte ner till liften satt där i 2 min .. sen vilda jag igen ... Gjorde en liknande sak på en slide ... =)

håll bara detta i huvet : "Pain is temporary...Glory is forever"

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp