OleK
Aktiv medlem
Fel på Snowpulse 2013 års modell?
Stemmer det,men kan kjøpe alle sekkene med og uten airbag. De heter da sitt navn pluss ras eller ras ready.A0S sa:Håller helt med! Såg på ISPO att Mammut släpper fler ryggor till nästa säsong. Blir nog att köpa en 35l eller 40l utan airbagen(tack vare RAS-systemet) då så har man en för tur och en när man åker i med lift.OleK sa:Har selv 22l noe som funker ok til korte turer og heisbasert. Da kan man også gå ned til 18l,men skulle gjerne hatt 35l for de lengre turene.![]()
Neste vinter kommer det igjen nye sekker og modeller under nytt navn som jeg ikke husker akuratt nå.De bygger på snowpulse sin teknologi,men vil hete noe annet en RAS.
Jeg vil tro Mammut/Snowpulse sekker er lettere å få med på flyet. Dog refil patronen er vanskelig å få med. Abs har jo ofte nitrogen i flaskene noe som ikke het helt ok på fly og de har en liten sprengladning i håndtaket.
Mammut jobber med å lage avtaler rundt om kring i verden hvor man kan sende en mail om at man kommer til et git område og hvor lenge man skal være der så kan man leie patron for en liten sum og da blir problemet med forsvunnede patroner når man kommer fram borte. Når dette er på plass vet jeg ikke helt sikkert.