Fenor på waken

Denn1s

Ny medlem
Fenor på waken
Är det många som plockat bort och kör utan fenor på wakeboarden?

Har lite svårt att få till mina 360, kan det hjälpa att plocka bort fenorna kanske?

I övrigt är det mer slalom kanske med fenorna... och mer tricks utan fenor. Bara spekulationer, men intressant att höra vad ni andra anser, tycker och föredrar.

Fenor på waken
du ska absolut ha fenorna kvar...annars när du ska tar fart in mot vågen så får du inte alls lika hårt fart eftersom det inte "greppar"...

Fenor på waken
jag tycker inte det spelar så stor roll när man "bara åker" med eller utan fenor.
Skillnaden är att det är lättare när man ska svänga runt på ytan, surface 180 och sånt är ju mycket lättare utan fenor. I själva hoppen får du bättre grepp i landningen med fenor, Men det kan också bli så att brädan "hugger" ifall du landar fel.
Om du kör utan fenor så tycker jag iaf att det känns som att man måste landa mer perfekt. Landar du med lite för mycket bakåtvikt och tappar skäret så glider brädan bara undan å du faller. Vilket hade kunnat undvikas med fena.
I slutändan är det nog vad man tycker är skönast. Kan ju alltid kombinera med lite mindre fenor på kanterna bara.

Tillbaka
Topp