Fernie 12/13 resekompis + tips

AHermansson

Ny medlem
Hej!

Är en tjej på 19 som är väldigt sugen på att dra iväg till Fernie i början av nästa år (kan även tänka mig att dra tidigare!), för att stanna där till mitten/slutet av mars som längst. Som det ser ut nu har jag ingen kompanjon. Så är du också en ensam själ som ska till fernie eller alternativt ett gäng som känner att dom skulle kunna tänka sig en extra? Är även tacksam för tips angående var man kan söka boende, vad man bör tänka på, hur man hittar bästa flyg... ja ni fattar.

Hallå

Vi är fem 19åringar som stannar i Fernie från mars till april. Vi har letat igenom en jävla massa hemsidor och mailat hejvilt fram och tillbaka innan vi hittade ett ställe som passade oss.

Men det finns väldigt mycket att välja mellan om man är ute i god tid. Våra valmöjligheter begränsades däremot då vi är väldigt fattiga. Men några hemsidor som kanske kan hjälpa på traven:

"http://fernie.com/community/" och "http://www.ferniecentralreservations.com/"

Vi hittade en stuga med hjälp av "Ownerdirect". Men de flesta är rätt ovärda om man är färre än fyra.

Vi flyger till Calgary(närmaste stora flygplatsen) för cirka 6500:- (skidor ej inräknat) bokat med Air Canada. Vi kikade först efter flyg på travelstore.se och gick sedan in på flygbolagets hemsida och bokade, då kan man spara några viktiga hundralappar! :D

haraldz sa:
Hallå

Vi är fem 19åringar som stannar i Fernie från mars till april. Vi har letat igenom en jävla massa hemsidor och mailat hejvilt fram och tillbaka innan vi hittade ett ställe som passade oss.

Men det finns väldigt mycket att välja mellan om man är ute i god tid. Våra valmöjligheter begränsades däremot då vi är väldigt fattiga. Men några hemsidor som kanske kan hjälpa på traven:

"http://fernie.com/community/" och "http://www.ferniecentralreservations.com/"

Vi hittade en stuga med hjälp av "Ownerdirect". Men de flesta är rätt ovärda om man är färre än fyra.

Vi flyger till Calgary(närmaste stora flygplatsen) för cirka 6500:- (skidor ej inräknat) bokat med Air Canada. Vi kikade först efter flyg på travelstore.se och gick sedan in på flygbolagets hemsida och bokade, då kan man spara några viktiga hundralappar! :D
Ni väljer fel månad att åka till Fernie, sorry

Man måste ju avsluta säsongen någonstans. Vi är i Kanada fr.o.m januari och stannar i Kicking Horse, Nakiska och Kimberley innan :)

Har funderat dom sista veckorna på att säga upp mig och åka till snön, frågan är bara vart?:)

Man måste ju avsluta säsongen någonstans. Vi är i Kanada fr.o.m januari och stannar i Kicking Horse, Nakiska och Kimberley innan :)
Om jag vore er så skulle jag tänka om avseende eran resplan. Det är inte värt 5 öre att åka skidor i Nakiska eller kimbereley om du inte är alpin tävlingsåkare och är där för att träna tidigt på säsongen....

Mitt tips om ni, om ni kör den vändan är att titta på Lake Louise och Castle Mountain stället för Nakiska och Kimberley.

Nu var det ju inte min resa tråden handlade om. Men det är säkert jättebra tips och om vi hade haft mer pengar hade vi nog testat de orterna, men i liftkortet vi har köpt ingår Fernie, Kicking Horse, Nakiska och Kimberely. Så varför inte pröva alla när det ändå kostar lika mycket som att bara pröva två?

Hojta gärna till om du har några tips ang. köp av bil och försäkring av sådan däremot! Du lär ju ha bra koll som bor i Kanada :D (enligt freeride)

Hey alle Freeriders,

Jeg har stadig 4 pladser tilbage i Fernie for sæsonen, hvis det har interesse.

Send mig en PM så kan vi snakke priser :)

Frederik

Drar till Whistler ensam.. men vet att många svenskar är där som du kan åka med. Sök Johanna Frost som är där nu. De har boende. Annars vet jag ett där jag delvis kommer att bo. Bara att höra av sig (densv703@student.liu.se).

AHermansson sa:
Hej!

Är en tjej på 19 som är väldigt sugen på att dra iväg till Fernie i början av nästa år (kan även tänka mig att dra tidigare!), för att stanna där till mitten/slutet av mars som längst. Som det ser ut nu har jag ingen kompanjon. Så är du också en ensam själ som ska till fernie eller alternativt ett gäng som känner att dom skulle kunna tänka sig en extra? Är även tacksam för tips angående var man kan söka boende, vad man bör tänka på, hur man hittar bästa flyg... ja ni fattar.

Tillbaka
Topp