Fernie eller Red MT eller annat?

mrdave

Medlem
Skulle vilja veta vilket ställe ni skulle ha valt. För och nackdelar med båda. Gärna från folk som varit på båda orterna!

Jag har sett att det går att lösa sessongspass i fernie och ifall du lägger till lite så får du i Lake Louise, Nakiska samt Kimberly. Går det att göra nått liknande Med Red MT?

Vart är bästa åkningen, mest turister/bummare?

Andra förslag på mindre ort med bra åkning ifall inte Fernie eller Red MT rekomenderas?

Skulle klart kolla in Kicking Horse, en mindre ort men som har skön åkning, om inte annat är det klart värt att dra dit en vecka eller två.
Sömnig by men grym åkning.

kolla in kickin horse om du gillar puder!
vi ett gäng som ska dit hela säsongen!
sen ligger ju lake louise nära som har fet park!!!

Nä det går inte att göra nått liknande i red. Men köper du ett säsongskort i Red så är det halva priset i Whitewater. Där har du skit grym åkning.

Åk till red där är det billigare och byborna är skit snälla dom visar dig allt du behöver veta om berget.. + att det är billigt.. kostade mig 20000 med resa, boende, mat och liftkort i red för 3 månader..

Go steep, deep and tight åk i red!!

Hur lyckades du få så billigt 20000 är ju inte ett skit. Jag har tankar om att åka och räknade med typ 40000 för två månader. Du har inga sdresser till de boenden m.m som du använde, undrar även om du hade bil

Åk till red !
Fernie är överbefolkat och dyrt. Red har grymåkning lite turister, jävligt skönbefolkning. Havla priset på liftkort i whitewater och flera andra ställen. Whitewater ligger för övrigt bara ligger en timme bort från red. Bacca och hans vänner köpte en bil i red för typ några tusen. vilket kan rekomenderas jag och mina vänner hyrde bil istället under resorna vi gjorde runt i canada, det blev dyrare än deras bilköp. Snacka med bacca dom hade grymt boende till bra pris. För övrigt är allt jävligt billigt i canada mat, utrustning bensin you name it. Köp inge grejer i sverige köp dom i calgary eller vancover. Hoppas du får det bra, eller det vet jag att du får. Åker du till red kanske vi träffas i vinter, funderar på att ta mig en sväng i januari he he

Steep, deep and tight!! go RED!
nu med en ny park och glesare skog!!
och, snyft..., ny paradise lodge..
// jonas

Vafan, har de byggt om lodgen! Skandal!

Vill ni bo inneboende hos värdens schysstaste kanadensiska par som bara åker skidor (och kommer att ta med er på riktigt häftigt åkning) så hör av er så skickar jag mailadressen. 300 CAN$ per månad och person. Är ni ett stort gäng blir det marginellt dyrare än ett eget hus men det är det värt, dessutom fortfarande milsvid billigare än många andra ställen. Vi var som mest 5 svenskar som bodde där samtidigt i vintras.

Bacca: Hade du inte tiggt till dig gratisdrickar i Spockan hade det hela lätt hamna på 20100 istället ;-)

Red har jävligt fin skogsåkning. Men skulle testa Kicking Horse innan det blir en turistort som Fernie, vilket e planen...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp