Fick fel bindning till Scratch FS

Jansa

Medlem
Hej,

Har precis köpt förra årets Ross Scratch FS(ville ha årets, men ekonomin fick tala). Jag fick dock fel bindning monterad då jag fick en Axium 110, fast den som skulle ingå var Axial 120.
Jag hinner nu inte åtgärda felet innan min skidresa, men försäljaren lovade att åtgärda det när jag kom hem.
Nu undrar jag bara hur stor skillnad det är på dessa bindningar, och om jag kommer att märka någon skillnad?

Jag är väl en medelgod åkare som kör både pist, offpist och park.

/
Anders

jag har ingen direkt kunskap om bindningen, förutom att din-skalan är högre på 120. Så Jag antar att de beror på din vikt och om du hoppar, såfall hur stort du hoppar.

Senast ändrad:
då skulle jag ha bytt bindning om du kör lika mycke pist/park/offpist (kanske lite mer park). det är bättre att ha en grov fjäder som man inte drar i botten än en liten å klen som står i botten å knegar.

Axial är en helt annan konstruktion som är betydligt bättre, Med en bakdel som har hög sidoelasticitet! Axium är enklare! Fjäderna har inte nån som helst betydelse för dig, det skadar dock inte att ha en bättre byggd bindning!

AndyIrons sa:
Axial är en helt annan konstruktion som är betydligt bättre, Med en bakdel som har hög sidoelasticitet! Axium är enklare! Fjäderna har inte nån som helst betydelse för dig, det skadar dock inte att ha en bättre byggd bindning!
Ok, tackar. Ska bli kul å testa de nya skidorna. Jag lär ju inte märka någon större skillnad på bindningarna, möjligtvis att den sämre löser ut lite lättare. Men det är ju som du säger aldrig fel å ha en bättre bindning.

/Anders

Tillbaka
Topp