Fick min Loaded Dervish överkörd av en bil!

jomaaz

Ny medlem
Tjena!

Som topic så fick jag min longboard överkörd av en bil. Hade extremt lite fart och skulle över en skitlåg trottoarkant då longboarden studsar tillbaka mot kanten och ut i vägen där den blev överkörd.
Jag har lagt ner 3400 kr på den här brädan och det känns lite sådär faktiskt. Därför tänkte jag fråga er om ni vet hur man kan fixa den? Fick endast en liten spricka(tror jag, fast jag kollat noga, kanske fick massor med minisprickor som inte syns).

Jag lägger upp bilder så får ni se hur det ser ut. Kanske ska jag bara fortsätta glida runt på den? Kanske använda ducktejp eller trälim?

Bilder:

Sprickan underifrån

Sprickan från sidan

Bild på massor med bruna virvlar. Vet inte om de var där innan. Normala?

Vad hade ni gjort med den? Kanske inte går att göra något? Funderar på om kanske kahalani eller dyl. kan fixa den för en rimlig summa, eller kan jag fixa den själv - i sånna fall hur? Bilderna är tagna idag efter jag testat att åka lite på den.

Tack på förhand!

Senast ändrad:
Duude vad otur, inte kul någonstans!
Jag skulle nog glida in på kalahani och höra med dom grabbarna, dom behöver ju nödvändigtvis inte fixa den utan dom kan ju ge tips på vad du ska göra så du kan fixa den själv!
Hur mycket har de påverkat flexet osv på brädan?

Jerrre sa:
Jag skulle nog glida in på kalahani och höra med dom grabbarna, dom behöver ju nödvändigtvis inte fixa den utan dom kan ju ge tips på vad du ska göra så du kan fixa den själv!
Grejen är att jag bor i Spanien just nu pga plugg här ett år och vet inte om jag orkar ta med den hem över jul!
Angående flexet känner jag ingen större skillnad tbh!

Stackars bräda:( Kan kolla min loaded ikväll om den har virvlar i träet, om jag kommer ihåg.

jomaaz sa:
Jerrre sa:
Grejen är att jag bor i Spanien just nu pga plugg här ett år och vet inte om jag orkar ta med den hem över jul!
Ahaa, då var det ju annat. Men lättast skulle ju vara att ta hem den.
Och du känner inga större skillnader på egenskapen av brädan heller?
Isf skulle jag nog åka på den och hoppas att den håller haha!
Du kan ju ringa till dom på kalahni eller maila och höra vad dom tycker du ska göra om du inte orkar ta hem den? :)

Jerrre sa:
jomaaz sa:
Jerrre sa:
Du kan ju ringa till dom på kalahni eller maila och höra vad dom tycker du ska göra om du inte orkar ta hem den? :)
Låter bra! Tror jag ringer dem och hör vad de tycker. Uppskattar din hjälp. Tack så mycket!

jomaaz sa:
Jerrre sa:
jomaaz sa:
Låter bra! Tror jag ringer dem och hör vad de tycker. Uppskattar din hjälp. Tack så mycket!
Det var så lite så! Trots allt en dervish haha! :D

AJ AJ AJ, fan jag lider med dig!

jag har själv varit nära att få brädan överkörd flera ggr på grund av att det tagit stopp när man kör riktigt sakta...(Man känner sig inte så duktig om man gör det när folk ser ;D )

Jag har dock en känsla av att du har två val, Limma fast flisorna som sticker ut och köra på den så länge det går eller köpa en ny.

Jag tycker du ska testa limma först (förslagsvis med superepoxy) och testa om det inte är nån större skillnad så är det ju bara att rulla vidare, I och för sig lär det ju vara lite psykande att veta att brädan kan knäckas när som hellst om man åker riktigt fort...

orkar inte läsa tidigare inlägg men testa med lim typ av epoxy eller liknande dra isär allt när du limmar fega inte att kleta riktigt mycket låt sedan torka och slipa bort allt överflöd... detta borde ge brädan lite längre livslängs en om du forstätter glida med den.

lilldogen sa:
"virvlarna" är träets struktur.
"virvlarna" kan också vara synliga för att limmet mellan träets fibrer släppt och det har kommit luft mellan trä och glasfiber lagren (utgår ifrån att ytlagret på dervishen är glasfiber)det är inget bra tecken tyvärr, så vi får hoppas på att det bara är "trästrukturen" som syns...

kolla om du har drulle försäkring. då drar dom ca 1500 av av pengarna. å du får tillbaks resten :) som lite plåster på såren :)

punkkr sa:
lilldogen sa:
"virvlarna" är träets struktur.
"virvlarna" kan också vara synliga för att limmet mellan träets fibrer släppt och det har kommit luft mellan trä och glasfiber lagren (utgår ifrån att ytlagret på dervishen är glasfiber)det är inget bra tecken tyvärr, så vi får hoppas på att det bara är "trästrukturen" som syns...
Jag har dessa virvlar över hela brädan, och har så varit sedan den var ny. Så jag hoppas verkligen det är träets struktur.

bättre än mig. Min gamla bräda blev överkörd och gick av. var redan bestämt at6t jasag skulle köpa en loaded dervish efter sommaren (3 månader senare). Var inte så kul att gå från 98cm till 77cm på en sekund :O har läsrt mig at inte låna ut den till kompisar som sedan lägger den mitt på upfarten ^^

den e knäckt!
men ta den på hemförsäkringen o så du får en helt ny o sälj sen de nya truckarna o hjulen =)

men går att stadga upp med metall eller trä på båda sidor o några bultar, inte så snyggt men fungerar =) jag satte en 5*10cm balk under min DH-planka när den knäcktes, den funkar fint, e ju styvare än tidigare =) men du behöver ju bara fixa lite så ska nog inte påverka brädan så mkt...

ajaj otur där, har själv kexat min dervish flera gånger i kanten och det är inte kul! Jag använde vanligt trälim och satte den under press, vet inte om detta funkar beroende på hur stor sprickan är men jag gissar på att det bara är de yttersta lagerna som har knäckts lite.. trodde en dervish skulle hålla för en bil men nehe.. :)

Tillbaka
Topp