Film: Norge vinter 05-06

Juckelsprak

Ny medlem
Hej!
Nu har jag äntligen tagit mig tid att redigera förra vinterns material. Blev inte så jätte bra med tanke på att vi bara filmade det vi inte kunde :P Men den framkallar nog endel skratt ;)
Sry för den dåliga kvaliten, förminskade den rätt grovt och nu blev den väldigt dålig :(

[googlevid]http://video.google.com/videoplay?docid=4011724646953704007[/googlevid]

Kommentera gärna redigeringen och åkningen ;)

Senast ändrad:
Haha, Lungt. Det va en serriös film med redigeringen. Men inte själva materialet :P Det va bara träning om du fattar?
Fast vi äre inga höjdare i parken direkt :P Lär mig 360 i bigjump just nu så :P

Senast ändrad:
Redigeringen tycker jag var, lite sköna bilklipp, liftklipp osv. Bra musik enligt mig. Skön åkglädje tycker jag den visar, volten från stubben är kul, men sista fs 360 till nosepress anser jag ändå vara höjdpunkten.

Alla gör ju inte sw 1080 tailgrab på första försöket. Jag tycker det var en glad film!

försök att snurra hela 360n med kroppen så följer brädan med, titta över axeln och sök landningen med blicken så kommer du runt myyyyycket lättare.

roligt med lite bräda som omväxling från allt skidåkande, bra redigerat.

Senast ändrad:
schysst film för att va nybörjare, du som åker bräda kan jag ju ge tips på att testa o bredda din stance, kommer känns bättre i landningar och lättare att snurra. testa också duckstance för det blir lättare att åka fakie samt landa fakie "!!

-J

filmen va riktigt bra =) snyggt klippt å bra muik :D

men det var bara 1 sak som jag störde mig på. försök att hålla kameran stilla när ni filmar.. de blir jobbigt för den som kollar när de skakar som fan.. speciellt där i början vid liften och i bilen..
keep up the good work å fortsätt att filma och ha kul :D

//jeppe

ja nästa film kommer säkert bli mkt bättre, för sämre än de här borde vara olagligt att publicera,,, behåll sånna här filmer hemma i er egen källare, de är tragiskt va dåligt de var! hoppas ni lagt upp den som ett skämt!

Fan vad grym film, grym åkning och sköna trick!
Har du spons, eller är intresserad av att få spons? Kontakta mig här på Freeride så kanske vi kan lösa det!

hmm hade viljat se mer från bigjumpen och mindre från det där hemmabyggda. jag vet att Vgoogle kan dra ner kvaliten men den var kvaliten var inte bra. själva "fjällkänslan" med lugn musik occh kameravinkeln från liften förstördes lite att att kameran skakade som ett asplöv i höststorm. det var det dåliga, nu kommer det bra. ni hade skön stil och tvekade inte att testa nya saker. och det viktigaste är att ni såg ut att ha jädrans kul när ni spelade in den. åk på och fixa en ny film till i vinter.
tack för mej
//faceplant

Ursäkta om jag misstar mig men ni har KOPIERAT VÅRT INTRO!!

Här är vår film: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=27878

Om det är något jag hatar så är det fantasilöshet. Tänk om alla skulle härma varandra, då hade inte världen varit så kul...

Sen finns ju alltid chansen att det helt enkelt slumpat sig att ni gjort ett exakt likadant intro och ni inte sett vår film, isf. ber jag som sagt om ursäkt.

Härmisar...

Senast ändrad:
Wikingen jag tvivlar starkt på att elements & co har kopierat erat intro. Om du har tittat på några skid/snowboard filmer över huvudtaget kommer du nog inse att det i minst 60 % av alla är intron där man ser hur åkarna tar sig dit med bil/flyg/tåg och sen detta uppspelat snabbt. Samma sak med att man filmar när man åker lift. Inte direkt nyskapande från någon utav er.
Men sen till filmen då, jag tyckte faktiskt den var ganska bra. Visst åkningen var ju inte direkt den bästa, men vi har alla varit där och det är ju lika kul oberoende av hur bra man är. Sen som sakt var det välldigt skakigt, men ett stativ bör göra tricket (även om det inte är nödvändigt). Redigeringen var också bra, men musiken tyckte jag var sådär.

Okkej, tack så mycekt , vi har inte bajtat någon. Men som sagt är det ju ett vanligt intro i många filmer...

Tack för kommentarerna :P

Redigeringen tycker jag var, lite sköna bilklipp, liftklipp osv. Bra musik enligt mig. Skön åkglädje tycker jag den visar, volten från stubben är kul, men sista fs 360 till nosepress anser jag ändå vara höjdpunkten.
precis alla har ju varit nybörgare någon gång

HAha, det är en dv kamera. Inte speciellt bra nu för tiden. fast jävligt bra då vi köpte den ;)

_SBM0004.jpg

Raila på en sådan istället för att träna 360

Om vi hade en sån så lätt att vi skulle raila den då :) vart finns den?

Lima-ko sa:

Alla gör ju inte sw 1080 tailgrab på första försöket. Jag tycker det var en glad film!

ser ut som om det är filmat med mobil, men jag vet att google video brukar pissa ner kvalitén ganska rejält!

Schysst film..men det jag inte gillar är Googles kvalite på visningarna så man ser inte lika bra där som man gör på andra ställen t ex Youtube

//Jonathan

Tack tack! Vi väntar på snön här just nu, sen kommer en serriös film ;P Som kommer läggas upp på hemsida så att ni kan få den i lite bättre kvalite. Fast det blir nog itne så jättebra endå eftersom vi bara har dvkamera.

MVh
Robin

Tillbaka
Topp