Final Cut Express?

Final Cut Express?
Halå!

Jag undrar om det är någon som har testat apple´s filmredigeringsprogram final cut express? Är det något att ha eller är adobe premier bättre?
För vad jag vet funkar inte sony vegas på mac eller?

Final Cut Express?
final cut är typ de bästa programmet du kan få för amatör redigering..

men de beror ju lite på vad man själv föredrar också.. jag gillar adobe premiere för jag har använt det i 3 år.. och att då börja med final cut känns fel för mig.

du får testa dig fram och se vilket du gillar bäst och tycker är mest lättanvänt!

Final Cut Express?
nej final cut är inte gratis, en licens kostar runt 10 000kr tror jag.
final cut är verkligen inte svårt, inte svårare än något annat av de bättre programen.
och nej de går inte å göra bättre filmer i nåt speciellt program, så länge man håller sig i vegas/premier/avid/final cut så kan du nå samma resultat lika lätt.

tycker vegas är roligast att göra små filmer i, annars tycker jag final cut är riktigt kul.
adobe är för klottrigt och avid är för leksaks aktigt.

Final Cut Express?
superunknown sa:
nej final cut är inte gratis, en licens kostar runt 10 000kr tror jag.
final cut är verkligen inte svårt, inte svårare än något annat av de bättre programen.
och nej de går inte å göra bättre filmer i nåt speciellt program, så länge man håller sig i vegas/premier/avid/final cut så kan du nå samma resultat lika lätt.

tycker vegas är roligast att göra små filmer i, annars tycker jag final cut är riktigt kul.
adobe är för klottrigt och avid är för leksaks aktigt.
Nej final cut express kostar bara 1.895,00 kr däremot kostar final cut studio 12.495,00 kr så de va kanske de du tänkte på?

Final Cut Express?
Viktor_L sa:
final cut är sjukt svårt att förstå, men det går efter ett tag...
förlåt att jag trackar lite, men nej!
FC är galet lättarbetat jämfört med vad du kan göra med programmet.

JohanJoenzzon sa:
Nej final cut express kostar bara 1.895,00 kr däremot kostar final cut studio 12.495,00 kr så de va kanske de du tänkte på?
värt varenda extra krona att använda sig av studio (eller pro som det också heter/kallas)
iallafall om du vill ha ett program som låter dig utvecklas som redigerare. vill du ha något för hobbybruk räcker expressen bra.

lite samma resonemang som med nya skidor, köp saker som är bättre än dig själv, så har du något att växa in i.

Tillbaka
Topp