finns det nåt fetare!!!!!

BjornVXT

Ny medlem
...än snowracer.Denna sport kommer att revolutionera backarna innom en snar framtid,om det inte var så att det inte var tillåtet.
Hemmabyggda små monster som folk i alla åldrar glider/hoppar/trickar omkring på.
Så nu svenska folket och andra, TA FRAM ERA SVETSAR OCH GAMLA CYKELDELAR OCH BÖRJA BYGG OCH GE EDER UT I BACKARNA!!!!!

//björn

aa faktiskt vanliga lagg de e ju så grymt mkt coolarede e ju typ heligt.... tom gustav wasa åkte lagg..... KLASSISKT

A snowracer äger.

Mitt tips är att bygga om snowracern hemma genom att sätta på ett cykelstyre där ratten sitter. Helst ett BMX styre.

Nån som har några fler ´tips om hur man bygger om sin barndoms älskling till en värsting?

byt ut medarna mot bäbisskidor (snowblades) så går det underbart att åka baklänges också... det glider även lättare...

Att kroma hela härligheten skulle var tufft, sen en bromsfallskärm.
En brutalt cool sak skulle vara om man hade fotfästen långt fram på "styrskidan" så man ser ut som en coll motorcykelknutte, om man lyckas med det ska man även sätta på fransar på cykelstyret som någon ovan nämde...¨

// bison.

helt klart.. d rockar svinhårt.. men här i skåne finns d int så mkt snö.. här får vi hålla oss till cykling.. men man kan mekka ihop en o sno lite träplankor i slöjden o vaxa dom e hårvax så e du i backen o kör grasssnowracer.. fan va coolt o dra trappor me den.. yeaa.. ska dra o mekka nu.. hejs svejs allihopa..

jag kör med bitar av liggunderlag på medarna så att man inte halkar så förbannat...annars kan man köra med "footstraps" så att man sitter fast.vet ej om detta funkar men ändå...sen e det klart att man ska ha twintipp, så att man kan göra lite feta 180 och 540. men det skönaste måste vara en riktigt slö backflip huvaligen...det e så man ryser vid bara tanken :)

I filmen propaganda så gör nån jibber bakåtvolt med en snowracer.

Är det nån som har någon bild på en "vuxen" snowracer jag har bara en gammal som börjar bli lite liten...

Snowracer film blir guld!

Har ett bygge i garaget som säkerligen kommer bli frän =)
har byggt en som är större än dom vanliga och som har twin tip och cross styre.. får se hur den fungerar när jag fått på den sissta skidan.. lite intressant när man tillverkat allt själv =)
fungerar den bra, så blir det nog ett och annat trick med den =)

Skall ta ett par gamla FETing lagg och bygga en offpist räcer!
Tänk er tanken någon grym skidfilm: Bottenlöst puder en helt orörd sluttning... normalt väntar man sig att en brädåkare eller skidåkare kommer.... men va kommer då jo en snowrace kommer surfandes och lägger en fet repa med ett klipphopp i slutet!

Nä nu får jag fan ge mig, jag bara snöar ut!

Den blir grymt rolig om man skippar ena skidan och flyttar den anndra rakt under rumpan. Med hjälp av en svets och en begad moppe dämpare är det fixat i ett kick. Går ruskigt fort,
Funderar även på att byta ut bakskidan mot en carv skida. Då borde man kunna åka på skär!
Har även en orginal skönhet som jag övade bakotvolt på halva påsken men kom bara halva varvet, Vågade inte ta tillräckligt mycket fart.
Men i år är det nya friska tag med ny ratt (efter en hård landning på framskidan).
Funderar även på att flytta upp en klass för min känns lite liten när man är god för 197cm+, men det känns dock lite fusk så tiden får utvisa vad det blir.

om man sätter på stötdämpare på den lär den bli annu skönare och när man ända håller på så kan man sätta på en Recaro stol så sitter man lite säkert också =)

Det allra första man bör göra med en snowracer är att ta bort bromsen. Bromsen väger bara onödigt mycket och är i vägen. Sen skaffar man ett nytt styre, BMX eller vanligt. BMX styre är bättre när man hoppar, men med vanligt är det lättare att ta svängar.

Efter det "behöver" man egentligen inte göra särskilt mycket förutom att höja sitsen om man tycker det är skönare.

Såg min kompis sätta bakåtvolt härom året!
Själv körde jag sönder min racer genom att ha lite för mycket framåtvikt i ett bigjump, så i landningen tryckte jag sönder ratten o gled framför racern nerför landningen, ratten tog nedandelen av magen, som tur var inte längre ner! !!!
Tjo!

Jag var i Stöten häromdagen, då hyrde jag och en polare varsin snowracer. Men sen när vi skulle åka så kom en sur pelle på skoter och sa till oss att man inte får åka snowracer där. Illa...

Jag drog på ett gammalt gubb-hoj styre på min racer. Det blev rätt ballt...

Någon som har droppat rätt högt med en snowracer?

Nu har denna svenska framtidssport nått China!
http://shop.backyardgaragehouse.com/snowracer/index.html

Kul att se att det finns några eldsjälar som vill föra denna sport framåt här i forumet!

Här finns fler innovativa kälkar som inte förtjänar backen så som en Stiga.
http://www.dealtime.co.uk/xDN-Toys--316213-to_toy_category_ride_on_toys~V-rows

E det nån som vet var den uppfanns och när?

Här är ett seriöst gäng som tävlat: http://forum.lazzat.se/archive/index.php/t-16351.html

Man skulle göra en hemsida om snowracern och pulkan! Med trimtips och forum å community å så!

Här är evolutionen i full gång med pulka vs snowracer. Med expertkommentarer.
http://hd.se/planket/2006/01/28/se_upp_backen

Finns det ingen hårdrock som handlar om snowracers?

Sök efter snowracer och läs "leken" kapitlet, där vi får se beviset för att snowraceråkande är utvecklande!
http://www.diva-portal.org/diva/getDocument?urn_nbn_se_liu_diva-1000-1__fulltext.pdf

OBS FARA fellow snowracer ägare läs detta! http://www.sr.se/cgi-bin/isidorpub/PrinterFriendlyArticle.asp?artikel=554109&programID=200

Snödjup

Tillbaka
Topp