Finns det snö i Val d'Isere 22a december?

Åker till Val d'Isere den 22a december. Just nu ser det ut att va barmark på deras webkameror.
Är det troligt att det ligger snö den 22a dec, om man kollar du hur det var dom senaste tre åren?

Var det tillräckligt med snö i Val d'Isere förra julen?

Annars, vilka resmål är snösäkrare runt jul?

(Detta blir den enda snowboardveckan på hela året, och jag längtar redan så jag skakar och sover dåligt, denna veckan MÅSTE bli grym!)

Vanligtvis brukar det kommer större mängder i mitten av december. hur det blir detta året är svårt o säga, men antagligen som alla andra år.

senaste 2 säsongern har det varit rätt kasst med snö då, det 1a stora dumpet har kommit nyårs afton 2 är i rad

det har gått å åka i stora delar av systemet men ingen offpist, och tomeuse liften gick inte vilket betyder att man inte har kunnat åka i tignes på valdi lift kortet

Frågan är om man vågar boka en resa dit nu den 22a dec... jag blir mer och mer tveksam! Vi är inga offpist-proffs, men att ta en sväng i skogen i le Fornet är ju aldrig fel!

val disere har åkning på hög höjd vid tignes och är nog relativt safe 22 dec skulle jag tro.

Däremot är det absolut inte säkert att det ligger snö nedanför trädgränsen. Men det kan såklart lika gärna ligga en meter puder också.

problemet e som sagt att om det inte e tillräkligt med snö för att tomeuse liften som sammanknippar tignes och valdi så kan man ju inte åka på glaciären i tignes utan att köpa tignes lift kort.... men som ff säger så kan det lika gärna ligga en meter puder det dumpade typ 70 cm på nyårsafton sist och det skulle ju lika gärna kunna hända 22:e det e bara att hålla tummarna :)

Gött att man skall di över nyår då...
Vad ni säger till mig är..lämna pistskidorna hemma ?

hel rätt själv sover jag varje natt å har gjort sedan två vecker i mina pjäxor min fart dräckt å googels nu är det snart dags.. vi hörs la i puddret.. hare nice

Tillbaka
Topp