Fint erbjudande??

Signelinho

Ny medlem
Fint erbjudande??
tjena allihopa!

Jag har precis köpt ett par rossignol pow air pro på alpingaragets rea för 4500:- i erbjudandet så ingår självklart skidorna, men även ett par salomon pilot bindningar modell bättre. frågan lyder följande: är det nån som har någon erfarenhet av de här grejorna och har några kommentarer, eller någon annan som vill kommentera köpet. för dom som undrar var det de sista paret:)

Fint erbjudande??
Köpte två par förra säsongen för 5000 spänn, men då fick jag ingen bindning! Och jag köpte definitivt ingen Pilot bindning;-)

Fint erbjudande??
Fattar inte varför folk klagar så mycket på Pilot bindningen, det är förmodligen bara för att Salomon med sitt pilotsystem inte låter den skidkunniga konsumenten själv välja bindning. Ledsen att säga det men jag tror nog folket på Salomon har lite bättre koll på skidteknik än average medelmåttiga turiståkare med helt för bra självförtroende.

Fint erbjudande??
Är du verkligen så dum så att du antog erbjudandet om pilotbindningarna. Ett par råttfällebindningar skulle ju varit bättre. DU vet pilotbindningarna skruvas på från sidan. På salomons skidor har dem fästanordning på sidan av skidorna. Det har inte rossignol så du kommer aldrig få på dem!HAHAHA. Men du kan ju ta fram borren och borra på sidan av skidorna. VErkar vara enda lösningen. Men dem håller nog inte länge då!

Fint erbjudande??
Svar till Niklas Dahlin, 4500 kr för Mad Trix och bindningar? Jag har funderat på att köpa ett par Mad Trix men inte ännu hunnit prova de. Är det för det första ett sjust pris? bindningarna, kan man sätta på dessa, så man itne får ett par Pilot bindningar (hahahhaa) tacksam för svar....

Fint erbjudande??
jag tycker att du ska gå tebax till Alpingaraget och låta dem montera bindningarna så får de hur lätt det är.. att sälja pilotbindningar till ett par skidor som inte kan ha sådana låter som ett missförstånd.

Fint erbjudande??
Skämt åsido. Ärligt talat, man kan inte sälja ett par Ross-skidor med en pilotbindning till utan att förklara att de båda inte passar ihop med varandra, gå tillbaka å skrik lite grann så kanske du får ett par snowboardbindningar istället ;).

Fint erbjudande??
Det blev ganska bra med pilotbindningar på den skidan va..??:) Sket du i att fästa dem i sidan och gänga i dem uppifrån eller??
ring mig o berätta om du löste det på ett bra sätt...
Behövs nog ett STORT Lycka till här!!
// Tajgern

Fint erbjudande??
Någon som kan berätta för en vilsen bräd och skidåkare varför inte pilot bindningarna passar på hans skidor.....e inte så haj på det där nämligen.

tacksam för svar !

Fint erbjudande??
salomons pilot bindningar fästes från sidan, inte uppifrån som på vanliga skidor + att pilot bindningen passar vad jag vet bara på crossmax å scream skidorna.

Fint erbjudande??
Pilotsystemet fungerar som så att istället för att fästa bindningen ovanpå skidan, så fäster du den i sidan. Allt detta för att skidan skall kunna flexa även under bindningen ---> snabbare sväng och kortare svängradie. För detta krävs det dock speciella skidor och bindningar (Salomon). De Salomonskidor som finns med pilotsystem ser även lite annorlunda ut. De är förstärkta och högre vid fästpunkterna för bindningarna. Allt för att bindningen inte skall påverka skidans flex. Nu kan du själv tänka dig hur det blir när du försöker skruva i bindningarna från sidan i en vanlig skida...
// Danne

Fint erbjudande??
Med tanke på vilken butik som står för erbjudandet kan jag bara dra en slutsats.
Att killen drog till med termen Pilot bara för att markera att det verkade vara ett par ganska påkostade Salomonbindningar. Utan att ha nån direkt koll varken på vad Pilot verkligen är eller vad det var för bindning som följde med. Förutom att de var av fabrikatet Salomon då...
Givetvis skulle aldrig Alpingaraget erbjuda nån pilotbindingar till en icke kompatibel skida.

Har för övrigt aldrig sett några Pilotbindningar säljas löst. Men det kanske finns.

Fint erbjudande??
ok, du har köpt ett par bra skidor men ett par bindningar som du inte kan använda till dom....pilot bindningar funkar endast me salomons pilotskidor....fast du kan ju alltid försöka sätta dit pilot bindingarna på dina ross....d lär ju inte gå så bra men men....köp ett par riktiga bindingar antingen look lr ross istället men d är ju nästan samma sak eftersom ross äger look....

Tillbaka
Topp