Fisheye ?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 65291
  • Start datum Start datum
Fisheye ?
Eller så kollar du vilken filterdiameter den har, sedan så söker du runt på lite olika hemsidor. Passar den inte exakt kan du köpa en stepring

Senast ändrad:
Fisheye ?
ooj sa:
Rastaman AE vet allt.. så i fortsättningen så kan alla bara fråga honom innan dom skriver i forumet :)

de finns en jävligt bra sida på internet för fisheyes å andra objektiv.. men kommer inte ihåg vad den heter!.. sjukt mycke prylar har dom.. nån annan kan säkert länka

Fisheye ?
jeppenator sa:
ooj sa:
Rastaman AE vet allt.. så i fortsättningen så kan alla bara fråga honom innan dom skriver i forumet :)

de finns en jävligt bra sida på internet för fisheyes å andra objektiv.. men kommer inte ihåg vad den heter!.. sjukt mycke prylar har dom.. nån annan kan säkert länka
www.cyberphoto.se heter sidan. Och ni kan även fråga mig:D

Fisheye ?
Eftersom kameran du syftar på har en filterdiameter på 37mm så kan du köpa denna, fast det är bara en "snap-on", vilket innebär att du sätter på den när du tar upp kameran och ska filma, och plockar av den när du ska sluta filma. Det finns alltså inga gängor på den för att kunna skruva fast den

"Raynox QC-303 fisheye-konverter 0,3x med snap-on för 27-37mm"

Den finns förövrigt på cyberphoto.se

Senast ändrad:
Fisheye ?
Tänk bara på att det ska va en förstoring på högst typ 0.4x om du vill ha den riktiga fish eye effekten, själv tycker jag dock att det faktiskt är snyggare med lite mer förstoring typ 0.6, då är de så man knappt märker det. har själv haft en kamera med 37mm filter och vet att det är jäkligt svårt att hitta objektiv till den filterdiametern, jag vet att sony gör ett fisheye med 37mm med en förstoring på 0.42x det kanske kan vara nåt? Kenko gör också en modell har jag för mej med en förstoring på 0.5x så jag vet inte om man kan kalla det för fisheye... blalblabla hoppas du fattar nåt.

Fisheye ?
Ett tips om du inte har så bråttomt att få hem fisheyen, be någon som är utomlands köpa en åt dig. Fick en fisheye med 37mm filterdiameter för ca 170 svenska kronor i Thailand:)

Tillbaka
Topp