Fiskrensning i Nordnorge?!

Squadra

Ny medlem
Är i desperat behov av pengar...i vanlig ordning, och har hört att det ska vara bra betalt att jobba med fiskrensning i Norge.

Är det någon som har erfarenhet av detta? Eller kanske andra tips på jobb i närheten av Narvik...

Har luskat lite på nätet, http://platsbanken.ams.se/ och några norska motsvarigheter utan resultat.

Har varit i Målöy och tjänat pengar till en alpresa. Det ligger mellan Bergen och Ålesund. Jobbade med att packa upp frusen fisk, vilket inte var så grisigt eller kämpigt som att filéa eller dylikt. Märkte dock när jag var där uppe att om man ville tjäna snabba pengar så skulle man lossa fraktfartygen, vilket var ett säsongsjobb okt-dec och som många bums jobbade med.

Vi fick våra jobb via kontakter för AF hade inga jobb, trots att det fanns gott om dem när vi väl var där uppe.

Hmm, vet ej om detta är intressant för dig men du kan väl ställa mer frågor om du vill!

Lycka till!

Prova med öarna längst ut på Lofoten...Röst. Kan ge en ganska ojämn inkomst dock, beroende av fångst.
/bnf

Det som ger helt klart mest avkastning med minst arbete torde vara Lotto. En hake är dock att det kan ta ett tag innan man håvar in avkastningen..men Lycka till!

/Kalle Anka

Var mé första skribenten av svar till detta inlägg i Målöj. Det var toppen bra betalt o inte alls så jobbigt som alla får de att låta. Sedan kan man tjäna ännu mer genom att stå ute i den otroliga kylan, regnet mm och lossa av fraktfartyg när de anländer med fisk.

Ca i timmen för vårat jobb var 130-140 kr + ev provition!
Ca i timmen för lossning låg på 190-230 kr vid arbete, sedan när det var för dårligt väder (för mycket regn så de inte kunde ha öppet lastluckorna) då tjänade de 90 kr /h när de satt i bilarna o vänta på bättring av vädret.

Hör av dig om du vill veta mer.

OBS Uteliv och övrig fritid i Målöj var toppen.

Detta låter väldigt intressant tycker jag. Dock är det ju tre år sedan den första insändaren, så förutsättningarna kan ju ändras. Har hört att det ska vara väldigt svårt att få jobb där nu.
Har ni någon mer info om Målöj så vore jag väldigt tacksam.

Arbetsförmedlingen suger, där kan man inte få ut någonting.

Tillbaka
Topp