flexindex

Pillard

Aktiv medlem
flexindex
Tjena!

Som vanligt tänkte jag passa på att utnyttja expertisen här. Min sambo har börjat fundera på att köpa sig ett par pjäxor för att slippa hyrkostnader. Hon har stått på skidor i tre dagar sammanlagt så hon är riktigt grön. Hon hittade på egen hand ett par pjäxor som hon gillade men jag tyckte att 85-flex lät hårt för henne. Hon väger kanske 55-60 kilo. Själv kör jag på 100-flex och är ju på en helt annan nivå. Nu har vi kollat med lite butiker (även sådana som de flesta här skulle kalla för mycket seriösa) och har bland annat blivit föreslagen en Nordica speedmachine 115. För mig låter det helt uppåt väggarna och jag skulle tänka mig att hon kanske skulle ha ett flex ner mot 60-70 för att ha en chans att lära sig åka. Självklart vet jag att flex kan variera kraftigt mellan märken och att det inte finns nån standard men ändå, 115 känns ju helt fel för en person på 60 kilo som aldrig åkt. Är det nån av alla pryl"nördar" (jag vet att det finns gott om såna i det här forumet, jag är en av dem själv ;)) som kan råda mig i den frågan?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp