Flims Laax

Kretz

Ny medlem
Flims Laax
Hej,

någon som varit i, eller vet något mer detaljerat om, området Flims Laax?

Ser ju riktigt bra ut "på pappret" med nästan 2000 fallmeter. Verkar även vara hög mysfaktor på byarna. Vilken by är trevligast, Flims eller Laax? I vilken del av systemet är skidåkningen bäst? Vad ska man undvika?

/Johan

Flims Laax
Hej!

Har inte varit där än med skall dit. Vet i alla fall att Flims är den större av byarna och att det är mysigt i hela området.

Ha kul
/Petra

Flims Laax
Jag har varit där nagra ganger och ska dit nu i veckan. Skidomradet är ett av de bästa i den delen av Schweiz (Graubünden) enligt min mening, tillika min favorit. Snösäkert (3000m) och omväxlande med möjlighet till mycker bra puderakning (och faktiskt ocksa skogsakning!). Fast det är populärt, sa ibland kan det vara mycket folk; knappast sa mycket som i Österrike dock, eftersom det är dyrare att aka i Schweiz.

Rekommenderade omraden är Vorab Gletscher (smörig akning pa framsidan, riktigt bra offpist pa "baksidan" ner mot Alp Ruschein), La Siala och Cassons. Ha sa trevligt!

MVH
Daniel

Flims Laax
Det låter ju bra! Vi åker dit nästa helg (9 Dec) så jag kan lämna en lägesrapport när jag kommer hem igen. Såg dessutom att det snöat en del i området och att det skulle komma 1dm till på fredag :-)

mvh
Johan

Flims Laax
Var där förra året, o blev tyvärr inte speciellt imponerad. Jag upplevde området som ganska flackt men antar att det finns gömda pärlor som vi missade. Vi var ju bara där en dag. Hoppas Du får det bättre än oss!!!

Flims Laax
Kretz: Jag hoppas verkligen att vädret blir bra för er, men för mig ser det mörkt ut. Jag ska dit pa mandag eller möjligen tisdag, men vi har just nu varm storm ("Föhn") här och +8 grader. I kväll säger de som vet (väderprästerna) att det ska regna upp till 2500m. Men det kan ju ända bli bra till nästa helg... Jag haller tummarna, hur som helst.

MVH
Daniel

Tillbaka
Topp