Flottsbro.. hur ser det ut?

• Trådstartare Trådstartare lebreus
  • Start datum Start datum
L

lebreus

Guest
Hej alla stockholmare (och andra)

Är det någon som har varit i flottsbro sedan dom öppna?.. Hur ser det ut?.. Parken öppen?

japp kom nyss hem därifrån. inte så jättebra faktiskt. 2an är öppen (mittenbacken/tävlingsbacken) och halva 1:an (närmast uthyrningen). dom har ett "big jump", 5 meter platå typ, som ofta har dålig kick och landning. så har dom en rail oxå, som är ganska rostig men hyfsad.

peeeeeaace

jepp helt ok. Försöker få ording på hoppet eftersom flottsbro inte bryr sig om hoppet.

Men sen blir det Dreampark :D säger dom iaf.. Får väll se hur det blir med de där.

pz..

det var ganska bra där idag men jag tror inte att det kommer bli någon dreampark för att dom är så snåla med att pista......

Hmm.. det är jag som kör pistmaskinen i flottsbro och jag är inte så snål vad jag vet.. men problemet har varit värmen och regnet. Det är lika deprimerande för mig som för er men så fort det blir minus grader ska jag börja konstruera hopp åt er så ni blir nöjda. Det finns mera plats för hopp i år så då kommer det att gå att göra lite bättre och större mot i fjol.. om ni undrar något om hoppen i flottsbro är det bara att fråga mig så kan jag nog ge er svar.. ciao.

14,9 meter? Hur mäter ni? Hur stort är det jämfört med förra årets största hopp (som det var i feb)?

hoppet VAR stoooort.
nu ÄR det ganska stort. Ca 11-12 m platå och kanske 14-15 till hotspot men med en mycket större och brantare kick så nu får man FET höjd, nästan för mkt jämnfört med den hårda landningen :)
Riktigt skönt hopp så länge man står i landningen som känns lite hård pga den är lite för "låg" jämnfört med höjden man har. Tycker det börjar likna ngt, mycket mer kan man fan inte begära av en backe i sthlm.

Jag går skidlärarutbildning där på söndagarna så jag har varit där några gånger.
Nu är hoppet hyfsat, kicken var isig i helgen. Landningen är stor och fin men i söndags var även den hyfsat isig. Men det är ju bara att pista, så det är inga stora problem.
Jag upplevde kicken som lite väl brant, fast det är ju en smaksak...

Tillbaka
Topp