Flowbindningar värdelösa?

alundgren

Ny medlem
Jag har precis impulsköpt min första snowboard på mellandagsresan, ett flowpaket med bräda och bindningar. Dum som man var så läste jag på om bindningarna först i efterhand, och när jag sen läste så märkte jag att det är många som skriver att flowbindningarna är dåliga, att bootsen inte sitter bra i dem.. så nu funderar jag, är de verkligen så värdelösa som alla säger? Borde jag köpa ett par flow boots för att de ska sitta bra? Eller gäller problemet mest erfarna åkare och inte nybörjare som jag?

Tacksam för svar så jag vet om jag ska klicka hem ett par flowboots eller om det går bra med de jag har från burton :)

Flow-bindningar är jättebra! Jag har använt dom sedan 1999, första modellen var 11-fr om jag inte minns fel.

Här i Freeride människorna skriver mycket god om t.ex. Union bindningar. Jag måste nog säga, att jag tycker Flow-bindningar är så hemskt mycket bättre och bekvämare än Union.
P.S. Om Någon vill köpa mina Union Forces, jag ska omedelbart köpa Flow Nxt AT:s.

P.P.S.Jag har kört Flow-bindningar med Salomon, 32 ok Nitro skorna, mina kompisar med Northwave och Burton skorna, alla går lika bra!

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp