flyg till kanada!

DanneL

Medlem
flyg till kanada!
någon som ännu sitter och trixar med flyget till vancouver för en säsong i whistler eller fernie som kanske skulle vilja gå ihop och flyga samtidigt?

//danne

flyg till kanada!
Ska du åka till Whistler så ska du flyga till Vancouver, om du ska till Fernie så tycker jag att du ska landa i Calgary. Blir så mycket längre transfer från Vancouver till Fernie.

Lycka till!!

//Larsson

flyg till kanada!
Om du skall till fernie så bör du flyga till calgary alternativt cranbrook. Transferen från cranbrooke är kortare men du får ett byte till och detta betyder lite dyrare billjett MEN det kan ändå gå på ett ut. Om du hittar flyg till Toronto, Montreal, Vancouver eller annan större stad som är billigare än Calgary och du räknar in transfere i priset så kan det bli billigare. Värt att kolla upp.

Skall du till whistler så kan det vara värt att kolla upp flygpriser till Seatle. Lite länger från whistler men kan kanske vara billigare flygbilljett.

Tex

flyg till kanada!
yo. ska själv flyga till whistler eller vancouver (YCR) den 14 oktober. jag kommer förmodligne flyga Cph-Frankfurt sen vancouver. andra aleternativ är Arlanda-Heathrow-Vancouver. Seattle flyget inte går så ofta till vancouver. och därför är det lite svårt att tajma..

flyg till kanada!
Skall ni flyga med skidor välj helst något annat än SAS... ivarjefall om ni flyger from gbg för personalen på landvetter kan inte Star Alliance regler gällande skidor+skidbag och är helt förstoppade...

Tex

flyg till kanada!
Stämmer bra 7000 är i den lägre skalan... man kan komma ner till 6500 om man har tur... 7500 är normal pris och 8000 är dyrt..

Tex

flyg till kanada!
jag-ska-bli-en-skibum sa:
flyg inte via Heathrow. hatar flygplatsen, bara en jävla massa köer.
Ha Ha, och det uttalandet kommer från en Stockholmare. Om man skall klara av att bo i den stan så måste man ju trivas alldeles utmärkt med köer. Denna ekvation går inte riktigt ihop tycker jag.

/JN

flyg till kanada!
Hjulbult: har inget med saken att göra, samt att det är ot. har du varit på heathrow? där är det jävliga köer pga. ombyggnationer, för lite personal etc. så, åk inte via heathrow.

flyg till kanada!
Hjulbult: har inget med saken att göra, samt att det är ot. har du varit på heathrow? där är det jävliga köer pga. ombyggnationer, för lite personal etc. så, åk inte via heathrow.
Håller med! Min erfarenhet är också att att det är en flygplats där det är stor risk att bagaget blir försenat och kommer fram ett par dagar senare än du själv.

flyg till kanada!
Hjulbult sa:
flyg inte via Heathrow. hatar flygplatsen, bara en jävla massa köer.
Ha Ha, och det uttalandet kommer från en Stockholmare. Om man skall klara av att bo i den stan så måste man ju trivas alldeles utmärkt med köer. Denna ekvation går inte riktigt ihop tycker jag.

/JN
Oh yeah, där slog du huvudet på spiken! Har du inget bättre att komma med?

Går det inga direktflyg från arlanda till Vancouver?

flyg till kanada!
OK, hemskt ledsen att jag avvek så grovt från ämnet, kunde inte låta bli bara. Ångrade mig redan när jag tryckte iväg meddelandet.

För att vara lite mer seriös så tycker jag denna site är en av de bättre vad gäller sökning av flygförbindelser:

http://www.seat24.se/

/JN

flyg till kanada!
Normalt är det galet att flyga med enkla biljetter, jag vet, men om man orkar göra grovarbetet med att leta så kan man komma billigt undan.

Jag flög hit (Vancouver) med http://www.flyglobespan.com från London för under 200 brittiska pund och flyger hem med SAS från Seattle till Kastrup för under 500 dollar med http://www.cheaptickets.com (på SAS hemsida kostar samma biljett 11.000 svenska kronor.

Visst. Det kostar några extra kronor att ta mig till Seattle från Whistler men ändå!

flyg till kanada!
Flyg till Calgary om du ska till Fernie. Flyg med Lufthansa (överlägset bäst kvalité) via Frankfurt! UNDVIK Heathrow!

Tillbaka
Topp