Flygande boardbag

thesoupnazi

Ny medlem
Flygande boardbag
Dinki.
Åker till France till helgen och undrar en grej. Får man packa 2 st brädor i samma bag och flyga med den. Eller blir den för stor?

hejhej

Flygande boardbag
Du kan fint få plass til to brett i den samme bagen - men forsikringen dekker bare 1 brett.
Går jo som regel bra, men hvis bagen blir stjålet/ forsvinner/ skadet er det ikke så kult.

Flygande boardbag
jag har samma fråga om skidor!
ska åka med langley ner till frankrike. och min fråga är om man kan slänga ner 2 par skiis i fodralet utatn att få betala extra?

nån som har koll?

Flygande boardbag
Du betalar inte på volym utan vikt. som regel tror jag att du får ta med 25 kg, beror kanske lite på flygbolag. Brukar finnas info på deras sida. Kolla uppsånt innan du ska åka iväg, övervikt kan vara rätt så dyrt.

Flygande boardbag
Speciall bagage väger dom inte, den räknas inte in i dem där 25 kilorna. Därför brukar de flesta smuggla ner kläder mm i fodralet. Men det tråkiga är som dem ovanför skrivit, att skulle den försvinna får ni bara ersättning för ett par skidor!

Flygande boardbag
Man får som sagt bara ta med 1 uppsättning på de flesta flygbolag
1 par skidor 1 par stavar och ett par pjäxor
eller motsvarande 1 bräda 1 par boots.

men jag har rest ganska mycket med 2 par skidor + en massa annat, kläder lavinprylar mm
De har aldrig varit några problem, de brukar inte kolla bagen.
Men nu sist när jag flög med air france så vägde de fodralet, shit tänkte jag den gick loss på 37 kilo. men de bara skicka den vidare och det enda som kostade var de 150 kr som air france tar för specialbagage

Vissa flygbolag tar inte ut någon avgift alls

Flygande boardbag
jeppenator sa:
jag har samma fråga om skidor!
ska åka med langley ner till frankrike. och min fråga är om man kan slänga ner 2 par skiis i fodralet utatn att få betala extra?

nån som har koll?
sök i forumet,, finns mängder om dehär.. !

Flygande boardbag
Vad du får och inte får ha brukar, enligt vad jag har erfarit, bero på dagsformen hos de som checkar in ditt bagage. Har lyckats få med 50 kg övervikt gratis ena gången och fått betala nästan en tusenlapp för några få kilo (5kg tror jag det var... dyrt) en annan gång. Har haft både brädor och skidor på olika resor och det har de oftast inte brytt sig om så länge skidfodralet är ordentligt packat och inget sticker ut. Men det kan bli dyrt att chansa...

Flygande boardbag
Flög ner till Frankrike för ca4 veckor sen. Hade med mig 1 bräda, boots, stativ, ytterkläder, hjälm, ryggskydd och impact shorts. Fick ner den gratis. först kiruna-sthlm sen sthlm-köpenhamn, köpenhamn-geneve. Däremot när jag flyger hem med samma bolag(sas) får jag betala både för geneve-sthlm samt sthlm-kiruna(250+150kr) så beror nog mycket på vem som tar emot bagaget men det har ni ju redan nämnt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp