För långa för mig ?

chris88

Ny medlem
För långa för mig ?
Tja , Jag är en rätt liten snubbe på 172 cm typ. Väger väl runt 65 kg. Och jag är rätt sugen på att Köpa Völkl Gotama 178cm.
Jag är inte super insatt heller så det jag undrar är om dom kommer bli för långa för mig?.
Har spenderat ca 8 månader dom senaste 2 åren på diverse vinter orter så Novis är jag väl inte direkt. Tycker det är sjukt roligt att åka puder men även att hänga lite i parken. Dock har jag redan en par park skidor så jag vill ju ha ett par riktigt sköna puderskidor.

Sen undrar jag om Marker Baron är en bra kombination eller om man ska köra på den tyngre Marker Duke?. Eller om Marker Griffon räcker gott o väl ?

MVH Chris

Senast ändrad:
För långa för mig ?
Längden tycker jag låter perfekt om du skall köra puder med skidorna.
Skillanden mellan bindningarna är ju "DIN" skallan, den går till 16 på Duke och till 12 på Baron och Griffon, med dina 65kg så räcker det gott och väl med griffon eller baron.
Sedan är det ju viss skillnad mellan dessa också då Baron är en tur bindning där du kan lösgöra hälen vilket du inte kan på Griffon. Jag ahr kört på griffon och tycker den funkar helt okej. Vägeer lite mer än dig (83kg) vilket gör att Jester hade varit lite bättre tycker jag då dinskalan går till 16 på den.
Kör hårt!

Tillbaka
Topp