för mkt bakvikt i snurrar

CalleJosefson

Ny medlem
Tjaa jag kör snowboard och när jag gör 360 så landar jag alltid på tailen och sen på röven hur gör jag för att inte få så mkt bak vikt ?

Ja lärde mig nyss att sätta en "clean" 360. Prövade i många olika hopp och kom fram till att blått/rött hopp med plan kick och relativt brant landning är skönast.

Nu till tricket då. Själv kör jag regular och åker in rätt upp o ner i hoppet och tar bara fart med armarna, HELA snurren sker i luften för större känsla :) Ett tips är att "visa" magen först, då kan man säkra landningen i början o landa lite snett baklänges, men hur kan du landa för mycket på tailen? Kör du i big air eller vad? Öva bara på balansen så sitter det iafall...

bra att ha bakåtvikt i början, hoppet blir snyggare då, men snurra 540 istället, med bakåtvikt, så blir landningen naturligare..:P jo de e lättare att göra cleana 3:or i plana hopp..!

troligen när du vrider huvet för snurren så kollar du för mycket neråt, vanligt fel för att man vill se landningen tidigt. kolla istället mer uppåt eller snarare rakt åt sidan så ska du bli av med en del bakåtvikt. sen prova att skära mindre, gör dom 2 sakerna och dinna 360 kommer bli kung

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp