för smala skistoppers

bjorte

Medlem
för smala skistoppers
Jag har ett problem.
Jag har kommit över ett par våldstuffa Volant Machete och i paketet fick jag ett par bindningar. Kruxet är att midjan på skidorna är för bred för "bromspinnarna" på bindningarna. Är det kutym att man helt enkelt drar isär pinnarna så att dom passar, eller förstör det funktionen helt? Finns det bredare skistoppers att köpa löst? Jag har försökt kirra ett par bättre bindningar, men hinner nog inte få dom innan det ska börjas åka. Och jag vill verkligen åka.
Snälla Bullen, hjälp mig!

för smala skistoppers
hej!

Ja, man köper nya "bromspinnar" ski stoppers.
Alla märke av bindnigar säljer dom och alla ok skidbutiker har dom inne. Är det inte för mycket du behöver böja ut dom så är det inga problem att göra det, det påverkar inte funktionen.
Men det är grymt svårt att gör då dom är hårda som fan och lätt knäcks av när man drar för hårt.

Lycka till med att försöka men köp helst nya...

Mvh

för smala skistoppers
det e bara att dra isär dom.. dra upp dom först och sen utåt brukar det va. det påverkar inte funktionen något, utan e till för just det ändamålet.

lycka till //Oskar

för smala skistoppers
ska du köpa nya bredare skistoppers får du räkna med att punga ut ca 500 surt förtjänade kronor ur fickan då breda skistoppers(skistoppers i allmänhet) är dyra som tusan.

lycka till att köra sneak-varianten, att böja ut de smala istället.

Mvh
Andy

Tillbaka
Topp