Förbättra den nya Spotguiden

jeppenator

Aktiv medlem
Nu när vi har fått vår egen Spotguide på freeride ( https://www.freeride.se/spotguide/ ) så har säkert fler än jag åsikter på hur den fungerar? jag tycker de är lite invecklat som de är nu.

Några små finjusteringar jag skulle vilja se:

1. Karta där hus är utmärkta, lite krångligt att placera railsen på rätt ställe om man inte vet vart man ska lägga dom i förhållande till omgivningen. Även Zoombilder på flygfotona som funkar. (vet att de kan va svårt då freeride använder googles karta.. kanske inte lätt å ändra)

2. Krav för bild på alla rails! inge kul å åka 5 mil för å ta ett rail som visar sig vara helt värdolöst.

3. De skulle va roligt om de fanns en flik som heter "Spots" eller "Mina Rails" under "fotoalbumet" och "mina offpistrepor", ungefär som de är me resentionerna. Så man kan se vilka användare som lagt upp rails.

4. De skulle också underlätta att hålla sig uppdaterad om nya rails om de kom ut på förstasidan när nya rails ligger uppe, precis som de är med Anonnser och Ofpisstrepor.

5. En kategotiserad lista med städer såsom den över skidorterna, Så jag som nu letar rails i mora kan klicka mig in på "MORA" och se vilka rails som finns i den staden(detta skulle underlätta letandet bland rails betydligt) även en sökfuktion bland städer och rails skulle inte sitta fel.

De va nog allt för nu. men ni kanske har åsikter om denna underbara nya funktion? kom me förslag för förbättring.
/Jesper

Senast ändrad:
punkt 5 har jag också tänkt på. det känns som den mest användbara punkten. men punkt 2 är också jävligt bra.

Mitt tipps skulle nog vara att man gör som sidan hitta.se fast med ridfunktion... dvs likadana kartor och zoom grejjer som hitta.se... sen alla jeppenators tipps som var väldigt bra uttänkta =)

O and O

En sattelitbild där du kan zooma in gator, hus osv riktigt bra över hela Sverige blir nog svårt att hitta. Ni som har google earth kan ju testa t,ex New York och sedan Jokkmokk, är riktigt stor skillnad. Dom vill vell helt enkelt inte lägga resuerser på småbyggder :P. Sthlm är vell ändå ganska okey på sattelitbilderna.

Krav på bilder? Aldrig i livet! Tänk om alla skulle vara tvungen att ta med en bild, då skulle knappt hälften av alla utmärkta rails finnas med. Bilder kan man lägga till senare eller så kan någon annan som varit där lägga till bild.

Jag tycker det är jäkligt intressant och veta var railen finns osv vare sig den har bild eller inte. Har man vägarna förbi så vet man ju var den ligger iallafall. Den som lägger till en spot och har en bild sätter ju antagligen upp den men inte alltid alla har bilder..
Men visst, en bild är ju alltid roligare att titta på men att gå miste om en supergrym rail 2 kilometer från ditt hus bara för att det saknas en bild känns inte så kul!?
Eller alldrig få reda på att det finns en asgrym rail där just din mormor har sommarstället bara för att det fattades en bild? Nej tack, inget sådant krav!

Att ha en flik tillsammans med mina bilder, recensioner och det där hade varit suveränt. En riktig superfunktion som Johan säkert kommer lägga till eftersom det inte finns något negativt med det!

4, ännu en toppenidé men tror inte t,ex jag som bor uppe i Luleå skulle ha någon större nytta av den då det knappast kommer komma så mkt mer rails här uppe. Men för sthlmare osv är det säkert skönt!

Och det där med att kunna skriva namn på orten man söker rails i hade också varit riktigt kul. Men jag tror inte Johan kan bestämma så mycket över map och sattelit funktionen då det är google´s om jag inte har helt fel. Men det kanske går att byta, eller lägga till om han har skillzen!

baaaaaah ut

Senast ändrad:
håller inte med på 2:an, men dock har jag kommit på en annan sak som skulle vara bra.

Det är att det skulle vara bra att bara behöva klicka där man vill zooma, så skulle det bli mycket enklare

men jag tycker dock inte att vi ska ställa FÖR hårda krav på johan nu när han varit så duktig

jo några idéer va bra men några inte.. tror inte på att de skulle va bra me bildkrav..

Jag tycker att det är jäkligt svårt att navigera bland till alla rails. Man måste zooma på kartan och sen när man väl hittat ett rail och ska titta på ett annat måste man zooma ut för att spana in nästa.

Jag vet inte om det bara är för mig som det inte funkar att skriva namnet på den stad man vill leta i. Men när jag skriver in stockholm så får jag inte fram nåt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp