Förkortining av stavar, söker tips.

surfinglife

Ny medlem
Tja!

Har tänkt att förkorta mina stavar lite, visst dom är i nitio grader, en gammal regel, men det är, tycker jag personligen mycket skönare och lättare att åka med lite kortare stavar.

Jag har ett par Scott, lightweightaliminum serie 3, och undrar om det är möjligt att förkorta dessa stavar.

Har aldrig gjort något sådant här innan och undrar om ni har lite tips eller varningar att dela med er. Tack på förhand

Tobe.

de går.. skruva loss handtaget ovanpå. plocka bort det.. sen så är de bara att såga av dom till den längd du vill ha, men tänkt på att handtaget ska på också

sen är de bara att skruva tillbaka handtaget. voila kortare stavar! tänkt på å få båda lika långa.. annars kan de bli jobbigt

Helt rätt Jeppenator. Sen är det alltid en för del att tjepa där du ska såga oxå.

//H

Hmm... men jag har inga skruvar på, tror du att det går ungefär som när man byter på biken, inn me lite spott å en skrymejsel dra ett varv runt å sen lossnar de? :P

Fast när jag kollar lite närmre ser jag att det är hårdplast under gummit :/ gör det nog rätt omöjligt då va?

dra bara av den så gjorde ja på mina gammla scott stavar det sitter rätt hårt men dom kommer att lossna sen såga sen tryck tillbaka tills det säger stopp!

Jag tog en varmluftpistol för å ta loss handtagen på mina stavar. Sen hade jag lite lim på när jag skulle få på handtagen igen så att de inte skulle lossna...

Vill det inte - prova med en gnutta våld
Vill det fortfarande inte - prova med lite värme
Vill det trots det inte - MER VÅLD!
Funkar alltid...

Jamen gör det inte så svårt.
-Koka upp vatten.
-Tillsätt några droppar diskmedel.
-Lägg ner stavarna med handtagen nedåt i det kokande vattnet.
-Ge denna magiska blandning ca 5 min sen glider handtagen garanterat av med ett "flopp".
-Markera båda stavarna där dom ska kapas.
-Såga.
-Tryck tillbaka handtagen igen.

/G

Lugn och fin nu!!!
Scotts stavar har på senare tid haft handtag med en blandning av gummi och plast.
Vålda= pajade handtag...
Kolla där bandet fäster, finns det inte en skruv där?
Eller.... (kollar mina scott stavar) kolla om du har gummipluttar på varsin sida om handtaget, de går att pilla ur och därunder sitter det skruvar eller nåt åt det hållet....
Lycka till!!

jag vill förlänga mina stavar ?

tips tack =)

de e bara å säte dom i ett skruv städ å vrida så losnar de

vill man förlänga stavar e de bara å ta va hantaget säta ett mindre rör i staven och ett över som e lika tjokt som staven och ja tror de räker me att lijma me super epoxy lim:D

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp