Försäsong v46-49

pfhreak

Ny medlem
Försäsong v46-49
Tjenare,

Året har vart det varmaste på länge, men jag är väldigt sugen på att köra en weekend underförsäsongen för att ladda inför säsongen. Jag skulle vilja ha lite tips på vart det bästa och mest snösäkra skidorterna i Sverige/Norge under perioden v46-49. Trysil/Åre finns i tankarna men tar gärna fler tips!

//Christian - Telisgrabben

Försäsong v46-49
Jag skulle ju sattsa på ställer som Dundret, Kåbdalis, Tärnaby eller norska Bjorli som satsar på att var först på snö, med start redan nu i slutet av oktober.
Åre öppnar väll inte fören ve.49 med nån stackars lift, förra året var de bara hammrebacken i duved som var öppen, å de var rätt så trist efter några dagar. Men vad gör man inte för lite snö.

Försäsong v46-49
åre brukar alltid ha dåligt med snö i början av säsongen. norge vet jag inget om men om du ska nånstans i svergie skulle jag välja vemdalen som brukar ha bra med snö i början av säsongen.

Försäsong v46-49
vill du glida i feta jämna backar är Juvas ett perfect ställe! inte mycke hopp å inte så mycke omväxling på de 2 backarna men dom är feeta som bara faan! långa å breda med skön lutning och på ca 2600m höjd, från toppen ser man även Galldurpiggen som är nordens hösta topp!;)

Försäsong v46-49
Tänndalen i Härjedalen är också ett alternativ. Är inte säker på när de öppnar, men det brukar vara i slutet av oktober eller början av november. Ligger inte lika långt bort som de andra ställlena, plus att de får mycket snö.

Jag kommer vara där i november!

Tillbaka
Topp