förslag på bindningar och skor till smokin hooligan?

mr-s

Ny medlem
i början av året grejade jag en smokin hooligan 2013 efter en massa reseach vad jag ville ha och jag kan bara säga.. wow..bollar man hit och dit med olika åkare så hittar man tillslut en bräda som passar en. För mig var denna perfekt, nackdelen är väl att laminatet har redan börjat släppa efter efter ca 10åk från båda sidorna. :/
åtminstone ska jag ha den en sesong till så vi får se hur det slutar, smokin hoppas på att den ska hålla, annars skulle de skicka valfri bräda åt mig :cool:
här ser ni mjukheten.. q3OfbqL1uiE[/MEDIA] hooligan

Eftersom brädan är way mycket annorlunda än min förra är bindningarna och skorna för mjuka. Visserligen kanske jag borde inhandla först ett par nya skor innan jag inhandlar bindningar, men jag börjar bollplanka redan nu ;)

Jag börjar med skorna; hälen har en tendens att lyfta sig i skon, detta känner jag direkt av när jag bromsar eller svänger, testade ett par hårdade skor med annan snörningsteknik i bindningarna och det blev mindre diff i skon för att svänga, mer kontroll och jag kunde justera bindningen så den inte tryckte lika mycket. Nu minns jag inte på rak arm vad det är för boots jag testade, ska återkomma med den infon :)

sedan själva bindningen.. alltså den är såpass mjuk att det ser ut som att de är lösa, trots att plattan är i mattan :D
fattas en del som justerar ryggen på den men har kompletterat det på annat sätt, annars tycker jag de duger men funderar ändå på inhandla ett par nya som har dessa snabb in och ur fästen (hur är det förresten att åka i dem? för och nackdelar?)
vet inte riktigt vad modellen kallas som har dessa snabbfästen, men jag ska helklart greja ett par. typen är denna där du kan släppa hälen för att går ur snoboarden..

har ni några förslag vad jag borde inhandla för boots/bindningar för en bräda som denna..?

tack för svar alla svar uppskattas :)

Switchback bindningar säger jag. Har kört det flesta populära bindningsmärkena och måste säga att switchback har varit skönast och bäst!
Men då får du inte step in delen. Men det går ju snabbt att klämma dit strapsen ändå?

Skorna är det bara att åka och prova ut på affären. Funkar inte att handla online om du inte är helt 100 på storlek i ett specifikt märke.

Stortån ska ta i där fram men det ska inte klämma och göra ont.

Lycka till! Du kommer garanterat bli nöjd med din hooligan :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp