Förslag på bindningar till Rossignol Phantom SC 97

Schnuff

Medlem
Hallå, jag är för tillfället i Salt lake city/Utah (USA). Har prövat skidor i Alta i två dagar nu och har till 99% bestämt mig för att köpa ett par Rossignol Phanom SC 97.
Jag tyckte dessa gav bäst svar i pisten utav dom lite bredare skidorna. Var inte omöjligt till lite kortare svängar, samtidigt som dom även flöt på bra i lite uppkörd hård offpist (hoppas på snöfall imorgon).

När jag köper dessa får jag inte med några tillhörande bindningar. Och dess värre har jag ingen aning om vad det finns för olika och dess egenskaper.
I butiken säljer dom bland annat, Salomon, Rossignol och Völkl skidor, och det är väll störst chans att dom även då har bindningar från dessa märken. De har även reklam på deras sida för Marker.

Så har någon ett bra förslag på bindningar för antingen dessa märken jag skrev upp eller något annat som ni tror passar dessa skidor så hjälp mig gärna.
Bör dessvärre tilläggas att jag kommer köpa skidorna imorgon (runt 15.00 för er i Sverige, och att svar då bör ges dess innan för att vara till hjälp för mig (dock kommer nog andra läsa detta efter att jag gjort mitt köp)

Med vänliga hälsningar, Schnuff

Antar att du är en hyggligt erfaren skidåkare och "fullvuxen". Nedanstående bindningar håller högsta klass och är bra val! De hör också till de dyrare alternativen.

Marker Jester
Salomon STH 16
Rossignol FKS 140

Bombsäkert val är STH 16!

Det här är bindningar som går upp till 14 eller 16 på DIN-skalan. Även om du inte har något behov av att skruva dem så hårt är de ett bra val eftersom de är betydligt bättre byggda (mindre plast mer metall) än "mjukare" bindningar vilket ger dig bättre funktion och längre livslängd.

Vad väger du? Hur hårt kör du? Hur tjock är din plånbok?

/MM

Lånar tråden, Jag har ett par scott p3 06/07 tror jag (dom med röda döskallar) med ett par S10 bindningar (tror märket är scott) Skistopen har gått sönder/böjts 3-4 gånger under en helg vilket inte är bra. Vad ska jag göra? reklamera eller köpa nya, om nya vilka ska jag ha då? har kollat lite på look px12 men den är lite dyr, andra förslag?

Fakta om mig:
180cm lång
ca 76 kilo
agressiv åktil (tror jag)

Tacksam för hjälp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp