Förslag på skidor till tjej 11år

unog

Ny medlem
Ska köp nya skidor till min dotter men vet inte vad. 150 lång väger 37kg.
Åker kontrollerat överalt i pisten men vill åka utanför mer.
Tacksam för svar.
UnoG

Själv skulle jag inte satsa på en rocker-skida, då det inte gör mycket skillnad om man är yngre och åker mest i svenska förhållanden.

Det sa jag inte ;)
Bara att jag inte skulle satsa på det då hon troligtvis kommer åka i svenska förhållanden.
Visst, rockers är oftast "lättare" att svänga med, men till en 11 årig tjej skulle jag skaffa en skida utan rocker.

Ahlback sa:
Det sa jag inte ;)
Bara att jag inte skulle satsa på det då hon troligtvis kommer åka i svenska förhållanden.
Visst, rockers är oftast "lättare" att svänga med, men till en 11 årig tjej skulle jag skaffa en skida utan rocker.
Går i samma tankar som TS och funderade själv på Gotama jr till min dotter. Förstår inte riktigt vid vilka förhållanden, och vid vilken ålder som rocker skulle vara mer eller mindre lämpligt!?

Jag säger bara det jag skulle skaffa om jag hade en dotter.
Om din dotter åker mycket i offpist och karvar mycket, så visst, då är nog Gotama bättre. Men om hon inte gör det, så skulle jag skaffa ett par Coda eller liknande.

Ahlback sa:
Jag säger bara det jag skulle skaffa om jag hade en dotter.
Om din dotter åker mycket i offpist och karvar mycket, så visst, då är nog Gotama bättre. Men om hon inte gör det, så skulle jag skaffa ett par Coda eller liknande.
Menade karvar bra, inte mycket.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp