Förspänning tyrolia ff+ d10

Alfakrull

Aktiv medlem
a50730832b3ad5253dc9b6240eee0491.jpg
Jag står och försöker ta reda på hur jag ställer in förspänningen på ovan nämnda bindning men Internet ger mig inga bra svar. Så nu får jag helt enkelt fråga på ett av de kunnigare forumen...jag anar att strecken på flärpen som man justerar längden med har med det hela att göra men det är inget som verkar längre eller tjockare eller så...
Säg till om ni vill ha bättre bilder!
Johan

Senast ändrad:
Disclaimer: Tyrolia har aldrig varit "min grej"

Dom brukar ju vara så att grejen som rör sig skall hamna "mitt i det streckade området" när pjäxan sitter i.
Länge sedan jag höll i ett par men det ser ju ut som samma konstruktion.

fwiw

Ett par D8 som har vait med ett tag. Som jag uppfattar det ska "klackarna" på bindningens bakdel ligga inom det markerade området (streckade) när skon sitter i.

/MM

Mountain_Man sa:
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/c65a5d8f751e933e4dba4e7c857a83d6.jpg[/url]

Ett par D8 som har vait med ett tag. Som jag uppfattar det ska "klackarna" på bindningens bakdel ligga inom det markerade området (streckade) när skon sitter i.

/MM
Ja det där ser ju precis likadant ut. Jag får försöka ställa in i mitten där någonstans och sen se hur det går, din står lägre än 6 just nu så det ger sig nog hur det sitter om man är hyffsat i närheten.

/Johan

Tillbaka
Topp