först bilköpet

FreeSniff

Ny medlem
först bilköpet
haooo

va tycker ni är en lämplig bil att köpa.. om man ska satsa på en skrotthög som bara rullar å gå på luft. i princip.
eller köpar än som man läggar lite cash på.. bilar är ett intresser å kommer nog ägna lite timmar i garage va det än blir.. kom med seriös förslag. . pengar kan ju alla samla ihop på nåt set

först bilköpet
Köp en bil som är av lite bättre kvalite, kassa bilar är tråkiga att köra också är det väl inte så kul att mecka med en bil för att man måste, ska man mecka ska det vara för att få den bättre, inte för att få den att funka överhuvudtaget=)

peace

först bilköpet
kej vi utesluter alla tråkigar bilar då :D
MrTull du ha inga förslag på en bil som kan va mycket å fix för att bli bra.. å när jag menar bra så menar jag väldigt hyfsat streetracing bil. vore förstor å ge sig på en kraft paket redan nu? typ supra för att va extrem..

först bilköpet
hehe, tja en Opel Calibra är ju helt okej att ha som första bil, eller en Honda Civic årsmodell 93 till 96, har ju en rätt pigg motor och dom är så jävla snygga om man sätter på ett street bodykit. Lägger man ner lite tid å pengar på att styla upp en Honda Accord så kan dom också bli riktigt snygga, en Audi 80 eller 90 från början av 90-talet kan också bli rätt stiliga och dom är hyffsat billiga...Lite äldre modeller av BMW ligger ju iofs rätt högt i pris men dom är ju ruskigt stylingvänliga och rakt igenom en bra bil, typ en 325:a...
Att köpa typ en Supra eller Skyline kan ju vara rätt dyrt, man får ju mycket för pengarna men ändå...Isåfall skulle jag köpa en Supra som högerstyrd till att börja med, dom är jävligt mycket billigare!
Men jag skulle helst ha tagit en Civic, jag tycker att det är den som blir snyggast om man slänger på grova stylingdelar på den, och dom är ju ganska billiga.

Nu har du ett par bilar att fundera över!
Du får säga till mig om du är intresserad av nån bil eller om du bestämt dig för nån...Vore kul att veta om man har varit till nån hjälp=)

Peace

först bilköpet
grace grace MrTull
mycket fina förslag. har tidigare titta på en civic. å dom e inte helt fel. fast jag ska kolla runt lite mer så jag få min rätt pudding. gäller ju ä tänka fram också serrö ;)
anyway I be back. ska kolla in din andra förslag på opel å audi. eventuellt bmw

ni andra få också gärna säga nåt. om det nu finns några bil galna här :S
ha det

först bilköpet
Är du ute efter snyggt utseende eller brutal motor eller både och? Om du vill ha båda delarna så kombineras detta enklast genom en väldigt tjock och innehållsrik plånbok.

Calibran som nån föreslog ser ju okej ut men den är också skapligt trött. Ett tips på mycket motor för pengarna är ju att du införskaffar en Volvo 850 turbo, chippar den o sätter på grövre utandning och får enkelt över 300 kusar. Utseende på 850: BLÄÄÄ! =)

BMW tycker jag är bra bilar men övervärderade prismässigt. Men eftersom jag själv är AUDI-fantast så blir det det som jag rekomenderar. Bra kvalitet, lätta att trimma (om du köper en med turbo) och hyffsat lätta att styla.

först bilköpet
Köp Mb W124 kaross sänk den dit med stora fälgar och feta däck så är du hemma,vill du sen ha lite kräm så välj en 280 eller 300 så borde det räcka till.årsmodell 94 eller nåt så kanske plånboken mår bra oxå!
Det finns bara två sorters bilar:nya eller begagnade Mb

först bilköpet
IceEyes
en brutal motor i första hand. . utseende är det ju jag som ska styla om. från gammal skit till ny fräsh .. skit.
motorn ska ju va realtivt stor. från första början. så slipper man lägga ner förmycket på den.

så man uppnår 300hk :) efter den e någolunda klar. fast inte i en mb w124 !! den ha inte sport som mellanamn

först bilköpet
civic, supra, skyline...? suck
köp en riktig bil=)
ska du ha motor ska du ha v8 =) kanske inte billig i drift drar ju en del, men e det motor du vill ha så...
köp en chevy pick-up truck så e du hemma hehe

först bilköpet
Yutta
sak är att jag är den som ska trima den till 250hk och uppåt. v8 dra ju bara onödigt på såpan. då man bara kör "lugnt". man känner ju när en v8 åker förbi i marken. fast då dricker den. ! jävla alcholist!. eller nåt sånt :S

först bilköpet
skippa civicen... köp en bwm 3-serie och m3 styla eller en audi s2 coupé alt. 80 coupé. jävligt styl och trimvänliga. du hittar nog en schyst för under 50 000. Eller läger du till typ tjogo och köper en riktigt grym vw corrado. Mmm..

först bilköpet
Asså jag trodde vi snackade bummarbil här??
Vem fan kör m3 på säsong? (och nej pappa betalar inte..)

Nej du, volvo 240 är den ultimata bummarbilen. sviktar dig aldrig, och drar flest brudar =)

först bilköpet
Är du en skidåkare? så är helt plötsligt alternativen få.

volvo. 120 (amazon)
140-serien
200-serien
700-serien
900-serien där även V90 ingår.
här har vi bilar som fungerar och startar hur kallt det än är, precis vad en skidåkare behöver.
Kombi versionerna är att föredra för då kan man även sova i bilen.
bra och rejält takräcke.
bakhjulsdrift så klart, så det går o köra på riktigt.
Få tag i en norrlandbil så den är rostfri. max pris bör vara 5000 skattat och besiktigad om det är årsmodel -60 -70 -80. är det en -90 talare så får du räkna på lite mer.
Undvik de sexcylindriga motorerna på 200 och 700 de är en dålig renault motor.
Den sexan 140 (som egentligen heter 160) är mycket bra och slittålig.
Även sexan som fanns till 960 och V90 är mycket bra.

köra bil är det närmaste man kan komma skidåkning. Båda handlar om att köra fort och köra aggresia linjeval.

Köp köp köp......

först bilköpet
Finns bare en biltyp som gäller. Stora 4x4. Man kommer fram, man kan lasta sjukt mycket, och det rymms massor av klibbor över hela bilen.

Sen är det bara fråga om storlke på plånbok. Intressant val är en nya Niva (99 999:-) som enligt teknikens värld gör 0-100 på: "nej den går inte i 100". Då vet man att man får behålla körkortet. Och varför stressa?

först bilköpet
Och om pengarna inte räcker till att köpa/underhålla en rejäl 4X4 så köper man en Nissan Micra.
Allt eller inget!

först bilköpet
Skantz "Är du en skidåkare? så är helt plötsligt alternativen få."
f.d ha min nyinköpt burton clash på sängen.

många volvo älskar här!
kan ju tine säga dom e dåliga. för morsan ha en själv. men de kännns lite kantigt me dom gammla modellerna? jajaja kräsen på utseende.

en rikigt bummer bil ska ja inte ha. det ska va för allmän körning i stan å still andra städer. smidigt å bra. med stil å fart :) 20 000 hade jag tänkt å lägga på bilen. inkl alla eventuella trim å styl delar. å pappar få nog pay på bilen (tro ja :/)

först bilköpet
Att vällja en bil är ju skitsvårt men det finns ju massor av allternativ beroende på vad du ska använda bilen till och vad du vill ha för någon. Kanske en lite sportbil, eller en fet lastbil.
Det viktiaste att tänka på är att vällja ett märke som är hyffsat vanligt så att reservdelsletning inte blir ett allt för stort allternativ. Sen är det bra om bilen har en bra kvalitét också. Toyota, valvo, Mitchubishi och massor med andra bilar som kanske inte är jätteroliga och kanske inte så vackra. Men det viktigaste är väll ändå att den fungerar.

Ett tips är att gå in på www.blocket.se och söka på bilar efter prisklass och kolla om det är någon som faller dig i smaken.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp