Forum?

Forum?
One off i GBg antagligen på one off på andra ställen med.
Men en fråga bara. Varför forum?? vilka brutala överpriser, och det bara på grund av deras rider team

Forum?
Jag åkte på en kompis forum bräda en gång och ja fastande för den,..så ja har planer på att införskaffa mej en forum bräda nu...
Jag har inte koll på priserna,...men är dom verkligen dyrare än tex burton?....

Har du nån annan bräda att rekomendera?...
Jag är ute efter en freeride bräda,..kanske lite mer åt park hållet...hmm....

Vet du vart man kan få tag i Lamar brädor? det är det jag har åkt på hela tiden innan, men killen som ja kännde som imopterade dom från usa har lagt ner sin verksamhet nu...

Forum?
ville bara høja ett varnande finger før lamar.de har två olika fabriker, och iochmed det två olika kvaliteter.Ska du køpa en bør du dra till usa.

Forum?
kyuss, ok, det är bra o veta!

..men....hur pass stor är skillnande på de usa tillverkade brädorna och de ikke usa tillverkade?.....den kan väl inte vara stor alls?....eller?

Forum?
en forum exkl bindning 5000-7000:- kanske finns det billigare men nånstans där. du får ju iof en "bra" för 5200

Forum?
liftwaffe, nae, jäkkla 08 märke... :).. skämt å sido.....
ja har alldrig gillat salomon, vet inte varför.....d bara e så...
.......va åker du på för bräda då? en salomon kanske?

Forum?
Jag körde salomon tills stålkanten dog för en vecka sen, så köpte en forum explorer 163:a, 5000 spänn, men det är en grym bräda. Ett jävla monster, köp köp köp ! lätt värt pengarna.

Forum?
vet inte varfør de som blir tillværkade i europa ær sæmre...gammalt lim kanske..men jag har sett ett par jussi oxanen brædor som såg ut som kalle anka tidningar.Och en snubbe på exodus i meribel sa att de var mycket problem med lamar.

Jag sjælv ær ganska noga med vart pengarna hamnar nær jag køper en bræda.
tycker att det kænns bættre att ge pengar till føretag som drivs av och med bræd åkare.
salomon ride k2 och många andra mærken ægs ju av samma jætte føretag som bara vill tjæna pengar och inte gør ett skit før att fræmja sporten.

nææ fram før de små bræd ælskande mærkena!

fight the power!

Forum?
Forum e överreklamerat.

Det verkar som om det har blivit lite status över att åka på forum grejor.Köp något märke som har varit en tid i branschien som vet hur man gör brädor t.ex. Burton lr Sims.

Själv så kör jag på burton en årets Motion 157.
Bindningar skulle du nog kunna köpa ett annat märke än burton, de gör bra bindningar men tåremmarna är väldigt klena på många modeller. Men om du köper t.ex Drake så kan det vara lite svårt att få tag i reserv delar eftersom dom inte säljs på så många ställen.

Tänk över köpet om du vill lägga 5000-6000 på en medioker bräda.

Forum?
Trodde On off hade slutat med forum, såg inte det nånstans i deras "medlems" blaska iaf...
Men vem vet , dom brukar ha lite andra märken som inte är med där oxå...

du kan ju alltid kolla in:
www.boardstore.nu

Har inte dom lamar? har haft iaf...

Forum?
Forum känns jävligt "Jag vill vara ball och komma från stockholm" aktigt. Dom jag har sätt som har Forum brädor har jag inte fått nån vidare bra erfarenhet av. Verkar va riktigt övertuffa snubbar som antingen sitter framför ett hopp och röker eller hänger i liftkön och spelar allan. Ärligt talat så har jag aldrig sätt någon som har en forum bräda åka. Så man undrar om det går att göra det på dom eller är det bara ett coolt tillbehör för övertuffa slynglar? Skulle bli glad om någon har ett vettigt svar. har klurat på det länge. Går det åka på dom?

Själv tror jag inte att det är några super nicea brädor.
Men det är min åsikt...

Ha en bra vinter/LIFTWAFFE

Forum?
LIFTWAFFE: Du har fel, Forum teamet gör riktigt bra brädor. Har två kompisar som är "rånöjda" med sina forumbrädor.

Klart att toppåkare inte producerar skitbrädor som dom själva åker på... Det är bara att spana in en kille som Peter Line (Teamåkare). Han åker hur bra som helst.

Forum?
Att forum skulle vara statusmärke är helt fel. Forum har funnit ruskigt länge, och det känns verkligen som att dom gör brädorna för åkaren inte bara flashar. När jag köpte ny bräda för 1 vecka sen så stog jag o kollade på forum explorer, forum destroyer och sims 750. Men det blev explorern jag köpte, den är lite styvare än destoryern som mer är en jibb-bräda. Och folk som jag snackat med, rekommenderar den varmt, den har fått ruskigt bra kritik, och den känns hur skön som helst. Men det är 5000 spänn såklart. Vill man gå ner lite i pris kan man fundera på Sims 600 serien eller kanske en Airwalk A1.

Forum?
Anco: det är väl ändå inte Forum teamet som tillverkar brädorna?

Visst kan jag ha fel om forum brädorna. Men dom som jag har sätt som haft forum brädor. Har bara suttit still framför ett hopp åk efter åk eller stått nere vid liften en hel dag. Men som sagt jag kan ha fel.

Forum?
LIFTWAFFE: OK! men då kan man ju egentligen inte heller säga att Burton gör brädor. Burton är ju ingen fysisk person. För att vara riktigt korrekt ska man alltså tex säga: Bosse B på Burton gör brädor :-)

Angående forum och hashrökande hajkande hejdukar: Det måste vara tillfälligheter, dom jag känner som åker på forumbrädorna är riktiga "speedfreak" som inte gärna stannar upp i backen.....

Forum?
Om bosse b gör burton brädor har jag ingen koll på. Men om han gör det så borde han skärpa sig lite.

Det kanske bara är tillfälligheter.

Ha det bra i snön i vinter/ LIFTWAFFE

Forum?
Jag håller med LIFTVAFFE till punkt och pricka. Dom jag har stött på med forum sitter bara framför ett hopp röker och ser allmänt helbäng ut !

Forum?
Jo, för fasen, det är klart det är teamet som gör brädorna. Har ni inte tänkt på att ju större märke det är desto större team har de? Gissa varför... Det är för att det är teamet som gör brädorna! Peter Line finns inte på forum för att han riktigt bra på att åka, utan han är ruskigt bra på att valla!

Vad skulle de annars ha ett team för ???

>> RR <<

Forum?
men det ni snakkar om att d bara e pundare som sitter o fryser häcken i praken som åker på forum e ju bara shit.

dom som ja ser sitta där har ju antingt CC lr extrem bräda från intersprot lr dylikt

Forum?
jag har en salomon bräda nu o den är helt okej...men jag funderar också på en forum DS är det något för mig som har åkt i ca 4 år o halv bra??ha d

Forum?
Pauch -> Det beror på hur du helst åker. Har kört på en Forum DS tills i höstas & den var, i mitt tycke, för mjuk. Bytte denna säsong till en Burton Jim Rippey & skulle för mitt liv inte kunna tänka mig att byta tillbaks nu.

Liftwaffe -> Det är väl som med alla läger; Det finns skithögar överallt. Vad beträffar om det går att åka på en Forum, så är det det som sitter på mina fötter på bilden på min presentation - Kan ju du döma själv sen...

Ride on!

Forum?
Warpa: Det är så pass alltså. Men på bilder åker du ju knappt. du är ju i luften med huvudet neråt. vilket kan betyda en massa. Antingen att du har kraschat på grund av din forum bräda och studsar utför ett stup.eller att det går att åka på den.Svårt att få det bevisat genom en så lite bild.

men vad vet jag kan ha fel.kan ha lite rätt eller mycket rätt.

Ha det gott

Forum?
Forum gör även ett par twintipskidor... finns det ngn här som har testat dem, eller vet vars man kan köpa dem?

Forum?
Teamåkarna gör för det första inte brädorna, de är ju självklart med och har åsikter om hur brädan ska vara och liknande men de GÖR INTE brädorna.
Bara för att Peter Line kör bra som f..n betyder det ju inte att Forumbrädorna är bra, han får ju en ny varannan vecka och skiter väl i om den skulle paja efter 1 månads användning.
Sen tycker jag personligen att Forum inte är något höjdarmärke, de bara kom från ingenstans och var svindyra, och så började folk köpa dem bara för att de var dyra typ. Mitt tips, köp en bräda från ett företag som varit med ett tag i branschen eller om Ni ska köpa från ett företag som inte varit det, köp då inte en så pass dyr bräda som Forum ändå är.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp