Förvånad!??!

Tigertravel

Ny medlem
Förvånad!??!
Tjena!
Varför blir jag inte förvånad?
Åka Skidor damp precis ner i brevlådan och vad läser man på första sidan?
ÅRE Special igen!
Vem har lyckats undgå denna lilla skitby uppe i norr. Vi vet ju redan allt!
Väldigt bra timeing för den delen! Sportloven är slut snart men det kanske ni har missat! Vem är det ni försöker locka dit? Dem seriösa åker till alperna ändå kvittar hur mycket ni skriver om Åre. Fattar ni inte att ni tappar läsare.
Nej Åka Skidor kanske dags att börja upptäcka alperna.
Dit kommer man för halva priset + fallhöjden är 3 ggr så stor.
Nu funderar jag allvarligt att skita i denna tidning för gott.
Det är helt klart bättre läsning i resekatalogerna nu och dem är GRATIS!
Skärp er!
Är det jag som är trångsynt eller?

Förvånad!??!
Det finns annan och väsentligt bättre skidporr. Till och med Powder har bättre kontroll på intressanta resmål i Europa. Nu är det inte så att jag bara letar efter åkning i länder där man är tvungen att dricka slivowitz med slemma pensionatsinnehavare för att få checka in, eller vara tvungen att muta tulltjänstemän för att komma åt sin egen utrustning – men jag vill inte betala för att läsa artiklar som bygger på resekataloger, eller för den delen ännu en stor Årespecial... Fast varför klaga; jag köper ju inte tidningen längre.

Förvånad!??!
Åka skidor är ju en resekatalog med inslag av produktkatalog... Jag tror de kör klipp och klistra från tillverkarna hemsidor hehe...

Förvånad!??!
3 gångers fallhöjd skulle bli nästan 2700 meter. Och det till halva priset vilket borde bli ungefär 1500kr med liftkort, resa och boende.
Konstigt att inte alla åker till alperna...

Förvånad!??!
Svar till Bajsmatte!
Man märker ju ganska fort att du inte brukar titta efter resor till alperna. 2700 m fallhöjd är inte konstigt i alperna. Har du varit där? Verkar inte så?
Stanna du i Åre!
Det var en tidning jag kommenterade inte en ort!
Åre är bra när det är grönt i alperna (vilket aldrig kommer hända)!

Förvånad!??!
Det är därför man prenumererar även på brandt som har göteborg som bas och blir därför inte så lockade av åre utan i stället åker till alperna och nordamerika.. visserligen har de med klättring men inte så mycket på vintern.

Förvånad!??!
Läs Brant istället! Mycket mer intressant läsning och mer skidporr. det händer att jag köper åka skidor av ren desperation men jag blir nästan alltid lika besviken.

Förvånad!??!
håller med scurt och tim. brant är mycket bättre än åka skidor. sen finns ju 2
europe freesking magazine men då bara inriktar sig till friåkare och är på
engelska. den är inte så jättelätt att få tag på i sverige heller men det går om
man vill.

Förvånad!??!
Håller med rangle. Måste säga att i Bergen vet de hur man gör en bra skidtidning...

Förvånad!??!
Svar till Tigertravel: Hur många orter i alperna har 2700 meters fallhöjd? Chamonix är en och det finns säkert någon till, men att säga att man får 3 ggr fallhöjd i alperna (alperna!!, hur många orter finns det inte i alperna?)blir missvisande.
Till huvudfrågan; håller med om att Åka Skidor är en skittidning och sade därför upp min prenumeration för flera år sedan (bla pga för många "Årespecial").
Gillar man inte en tidning så låter man bara bli att köpa den, fallande försäljningssiffror i kombination med konstruktiv kritik är nog det enda som kan få tidningen att bli bättre.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp